برگزاری همایش «پژوهش و علوم قرآنی و جایگاه آن در جامعه اسلامی» در میبد
کد خبر: 3555669
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

برگزاری همایش «پژوهش و علوم قرآنی و جایگاه آن در جامعه اسلامی» در میبد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش «پژوهش و علوم قرآنی و جایگاه آن در جامعه اسلامی» شب گذشته در تالار شهید مطهری دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، همایش «پژوهش و علوم قرآنی و جایگاه آن در جامعه اسلامی» شب گذشته در تالار شهید مطهری دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.
صحرایی، یکی از اساتید دانشکده علوم قرآنی میبد در این همایش با ارزیابی رویکرد ایرانی‌ها نسبت به قرآن این رویکرد را به سه سطح تلاوت، حفظ و تدبّر تقسیم کرد و افزود: ما ایرانی‌ها در جایگاه تلاوت از رتبه خوبی برخورداریم اما در دو سطح دیگر یعنی حفظ و تدبّر نسبت به دیگر کشورهای اسلامی عملکرد ضعیفی داشتیم.
وی با نگاهی اجمالی به این وضعیت در دانشگاه ها تصریح کرد: متأسفانه دانشجویان ما بیشتر به مباحث آموزشی می پردازند تا پژوهشی اما این امر سبب می شود تا آنان نتوانند در آینده در زمینه علوم قرآن حرفی برای گفتن داشته باشند.
صحرایی با اشاره به اینکه اغلب مباحث قرآن برای عموم مردم قابل فهم نیست به دانشجویان توصیه کرد پژوهش های خود را به سمت کاربردی کردن قرآن در متون زندگی مردم سوق دهند.
هاجر جهاندیده، دبیر انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی میبد نیز در این همایش گزارشی در خصوص فعالیت های انجمن علمی در دو سال گذشته ارائه کرد. 
تجلیل از نفرات برتر علمی و پژوهشی پایان بخش این مراسم بود.
captcha