تشکیل «کانون‌های قرآنی» در مدارس علمیه یزد
کد خبر: 3558995
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

تشکیل «کانون‌های قرآنی» در مدارس علمیه یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در هر مدرسه علمیه با تشکیل کانون‌های قرآنی ویژه طلاب، دوره‌های آموزشی تجوید، تفسیر، روخوانی و روانخوانی برگزار می‌شود.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد در خصوص فعالیت‌های قرآنی مدارس علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: در هر مدرسه علمیه با تشکیل کانون‌های قرآنی ویژه طلاب، دوره‌های آموزشی تجوید، تفسیر، روخوانی و روانخوانی برگزار می‌شود. 
حسن پور تصریح کرد: در طول سال کلاس‌های آموزشی ویژه بانوان همجوار مدارس علمیه خواهران و عموم بانوان علاقه مند برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان در هر مدرسه‌ای جلسات قرآنی برای عموم بانوان همراه با تفسیر برگزار می‌شود گفت: همچنین در این ماه در هر مدرسه علمیه جلسات قرائت و تفسیر قرآن ویژه عموم بانوان برپا خواهد شد. 
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری کلاس‌های آزاد برای عموم بانوان خبر داد و گفت: در این کلاس‌ها علاوه بر اخلاق و احکام، تجوید قرآن نیز کار می‌شود.
حسن پور از برگزاری مسابقات قرآن در سطح استانی ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران خبر داد و تصریح کرد: جشنواره قرآن و عترت در بخش‌های مختلف حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی، تفسیر و قرائت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره هفته گذشته در مرحله استانی برگزار و نتایج نهایی پس از بررسی آزمون های کتبی آنلاین و نتایج عملی ارسالی از سوی ما توسط مرکز مدیریت قم اعلام می‌شود.
حسن پور افزود: افرادی که در هر رشته حدّ نصاب لازم را کسب کنند به مرحله کشوری در اسفندماه سال جاری به میزبانی قم اعزام می شوند.
وی از درخشش بانوان طلبه مدارس علمیه یزد در مسابقات کشوری خبر داد و گفت: امیدواریم بانوان بتوانند در سایه قرآن به امر تدریس مشغول شوند. 
captcha