مسئولان از حادثه پلاسکو درس عبرت بگیرند
کد خبر: 3564594
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

مسئولان از حادثه پلاسکو درس عبرت بگیرند

گروه سیاسی: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه قطار مشهد و حادثه دردناک فرو ریختن ساختمان پلاسکو تصریح کرد: این حوادث موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده و مسئولان باید از این حوادث عبرت گرفته و در تجهیز ساختمان‌های دیگر رچاره‌ای بیندیشند تا بعد از وقوع حادثه افسوس نخورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز اول بهمن ماه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با ابراز تاسف از حادثه پلاسکو تهران گفت: با آتش نشانانی که فداکارانه و دلسوزانه جان خود را برای نجات دیگران دادند ابراز همدردی کرده و مسئولان باید در تجهیز ساختمانهای دیگر رسیدگی کنند و همه مردم باید خواستار این امر باشند.
حجت الاسلام دیرباز گفت: نزدیک 40 سال است که انقلاب به پیروزی رسیده است و قبل از رسیدن به این مدت زمانی مردم علارغم مشکلات اجتماعی و افتصادی نشان دادند که انقلاب به بلوغ رسیده است و همچنان پیرو ولایت هستند.
وی به واقعه دوم بهمن سال 57 ارومیه اشاره کرد و گفت: به خاطر تجمع مردم ارومیه در مسجد اعظم چندین تانک و نیروهای مسلح شاه به طرف مسجد حرکت کردند و بزرگان شهر به رهبری غلامرضا حسنی مجاهد نستوه انقلاب در سقف مسجد اعظم سنگر بستند و بیش از 40 نفر مسلح از مردم  ارومیه مسلح بوده که اولین گلوله تانک به گنبد مسجد اصابت کرد و حاج اقای حسنی به تانکها حمله کرد.
 وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی قبل از قیام مردم تهران در 22 بهمن ماه  بیست روز قبل از آن  در ارومیه اتفاق افتاد که مردم مسلح بوده و دفاع کرده که در نهایت دو نفر شهید شده و بعد از ظهر همان روز تشیع شدند.
حجت السلام دیرباز گفت: کسانی که این واقعه را درک کردند، باید به نسل بعدی انتقال دهند تا آیندگان بدانند انقلاب اسلامی با چه زحمتی بدست آمده و در حفظ آن کوشا باشند.
وی به ارائه گزارشی از عملکرد مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در دوره جدید مجلس خبرگان رهبری تاکنون اقداماتی صورت گرفته است از جمله پنج جلسه در کمسیون 111 قانون اساسی، پنج جلسه در کمسیون 107،  13 جلسه در کمسیون سیاسی و اجتماعی که به آسیب‌شناسی سیاسیتهای اجرایی اقتصاد مقاومتی از راه قانونی پرداخته شده است.
وی خواستار برخورد شدید مسئولان با اختلاس‌ها و فیش‌های نجومی شد و گفت: ملت شریف ایران خواستار برخورد شدید مسئولان با فسادهای مالی هستند و باید در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فضای مجازی در تربیت فرزندان موثر است، اضافه کرد: با توجه به فواید فضای مجازی معایب بسیاری نیز در آن وجود دارد و باید از راه‌های قانونی اعتراض شدید و عکس العمل نشان دهیم تا مسئولان بدانند که این خواستار ملی است و باید آسیب‌های آن شناسایی و کنترل شود.

captcha