فراخوان جشنواره ملی «نامه‌ای به یک شهید»
کد خبر: 3564748
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

فراخوان جشنواره ملی «نامه‌ای به یک شهید»

گروه جهاد و حماسه: بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت 22 اسفند‌ماه «روز بزرگداشت شهدا» جشنواره ملی نامه‌ای به یک شهید را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جشنواره «نامه‌ای به یک شهید» به منظور تلاش برای شناخت بهتر مردم نسبت به روز شهید و تعمیق آگاهی جامعه از روز شهید، ایجاد ارتباط نزدیک و درک عمیق تر نسل جوان و دانش‌آموزان کشور با فرهنگ ایثار و شهادت، بهره‌گیری از ابتکار و اندیشه‌های دانش‌آموزان در تولید محتوای مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهره‌برداری و استفاده از محتوای تولید شده در رسانه‌های مختلف و در شبکه‌های مجازی و اطلاع‌رسانی روز شهید با استفاده از تعداد قابل توجه دانش‌آموزان کشور و خانواده‌های مرتبط با آنها برگزار می‌شود.
از محورهای مهم این جشنواره می‌توان به اخلاق و سبک زندگی شهدا، انگیزه شهدا جهت دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و کشور، انتظار شهدا از دانش‌آموزان و وظایف دانش‌آموزان در قبال خانواده شهدا اشاره کرد.
ثبت‌نام این جشنواره از اول بهمن آغاز شده و آخرین مهلت دریافت آثار و تکمیل فرم نیز 22 بهمن 95 و انتخاب و داوری آثار نیز 23 بهمن تا 10 اسفند است و از پایه سوم تحصیلی 22 نفر و در مجموع به 220 نفر هدایایی به رسم یادبود تقدیم می‌شود و  همچنین به 22 نفر برگزیده نهایی هدایای ویژه تعلق می‌گیرد.
دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی از پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، آثار باید حداکثر در یک صفحه 4A نگارش شود، اولویت اول انشاء نگارش نامه به یک شهید در محیط خانواده و در اولویت‌های بعدی شهدای محله و شهر است.‌
ثبت‌نام و شرکت در جشنواره صرفاً به صورت اینترنتی از طریق لینک مندرج در سایت www.isaar.ir انجام می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پیامک به 20001279 ارسال کنند.
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
فاطمه هدائیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۱۳:۲۹
0
0
به نام خدا

درد دارد دویدن و نرسیدن که دویدن ما در جا زدن است.

به قول شهید اوینی تنها کسانی مردانه میمیرند که مردانه زیسته اند.
شهادت را نخواستیم و به خیال خودمان عاشق شهادتیم . بسنده کردیم به عکس چسبانده شده ی دیوار اتاق . عکس و دل نوشته های شهدایی ک فقط پست اینستاگرام شد .کانال تلگرامی که پر شد از صورت و روایت شهدا و تصویر زمینه های گوشی هایمان گ سنگینی نگاه شهدا را درک نکردیم .
شهادت تنها برای شهیدان است که اسمان و خاک این عالم شهادت میدهند به برای خدایی شدن شهیدان برای جاودان بودن شهیدان...
نخواستیم شهادت را : اگر میخواستیم هرمکان و هر زمان ک باشیم شهادت مارا در بر خواهد گرفت . در شمال تهران هم که باشی شهید صیاد شیرازی میری . در وسط بازار هم باشی شهید لاجوردی میری . وسط این رمل های فکه بعد از جنگ هم که باشی سید شهیدان اهل قلم میری . مصطفی احمدی روشن هم باشی در پس کوچه های تهران به شهادت میری.
شهادت را بخواهیم ،اگر خادم الشهدا باشیم شبیهشان می شویم نه به حرف بلکه در عمل شهیدانه زندگی کنیم که شهید میشویم .. خادم الشهدادر فضای مجازی در حله ی عراق هم که باشی بعد زیارت اربعین شهیده توران عسگری میری.
باور کن شهید دوستت دارد همین که بر سر مزارشان ایستاده ای یعنی تورا به حضور طلبیده اند همین که اشک هایت روان می شود یعنی نگاهت میکنند هیمن که دست میگذاری بر مزارشان یعنی دستت را گرفته اند . همین که سبک می شوی از ناگفته های غمبارت ،یعنی وجودت را خوانده اند همین که قول مردانه می دهی یعنی تو را به هم رزمی قبول کرده اند .
باور کن شهید دوستت دارد که میان این شلوغی های دنیا هنوز گوشه خلوتی برای دیدار نگاه معنویشان داری اگر باور داری ک انها دوستت دارند کمی به خود بیا کمی تامل کن کمی بیندیش به اینکه انها به خاطر تو جان داده اند ک تو دوست داشتنشان را باور کنی .
بیندیش به اینکه انها در سختی جنگ و در پناه سنگرهای خاکی و در غوغای جبهه با علاقه می جنگیدند تا امروزه ما در پناه ارامش و در امنیت زندگی کنیم .
ایا این منصفانه است که اینگونه ما انگیزه خدایی شدن شهیدان را از یاد ببریم و اینگونه خون انهارا پایمال کنیم؟
به خدا گناه است که ما اینقدر بی تفاوت باشیم ...بیایید کمی به خودمان بیاییم و باور کنیم ان سختی های گذشته و ارامش و اسایش کنونی را ، که همه و همه را مدیون خون شهدا هستیم که انها بدون هیچ منتی برای ما و ارامش ما فدا شده اند .
به یاد تمامی شهدا خصوصا شهید جواد هدائیان
نویسنده : فاطمه هدائیان
فاطمه تاجیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ - ۲۱:۱۲
0
0
خیلی خوب بود بچه ها را با منافقین و شهید ها و دوران جنگ آشنا می کند خیلی هم از شما متشکرم.
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۹ - ۲۲:۴۱
0
0
عالی
وحید خارکن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۸:۱۶
0
0
خیلی عالی بچه هارو با دوران زمان جنگ وسختی هایش اشنا میکند خیلی متشکرم
وحید خارکن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۹:۰۴
0
0
سلام خیلی خوب بود بچه هارو با دوران جنگ وسختیاش اشنا میکنه خیلی ممنون متشکرم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۶:۰۵
0
0
سلام
پس چی شد این نتایج مسلبقه نامه ای به شهید دانش آموزی؟
دوماه گذشت و خبری نشد؟؟؟؟
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۶:۱۱
0
0
شما که نمی تونید مسابقه هم نذارید
پس کو جواب نامه به شهید
Hossein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۱۴ - ۲۳:۳۸
0
0
با سلام و احترام.
خواهشاً نتایج مسابقه نامه ای به شهید را اعلام کنید که خیلی از دوستان شرکت کننده به شدت چشم انتظار اعلام نتایج آن هستند. خیلی ممنون و متشکریم.
captcha