امر به معروف محدود به چند ناهنجاری‌ اجتماعی نیست
کد خبر: 3564891
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
مهدوی:

امر به معروف محدود به چند ناهنجاری‌ اجتماعی نیست

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس بر این نكته تأكید كرد كه امر به معروف و نهی از منکر چند ناهنجاری اجتماعی نیست و جهان شمول است و ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، 2 بهمن‌ماه در دیدار با سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان این استان گفت: در مباحث دانشگاهی و تخصصی، محوریت دانشگاه فرهنگیان انسان‌محوری است و خروجی این دانشگاه باید انسان‌شناسی باشد.
وی افزود: ارزش حقیقی این دانشگاه بسیار بیشتر از دیگر دانشگاه‌هاست و طی مدتی که دانشگاه فرهنگیان تعطیل شده بود، مشاهده کردیم تأثیر معلمانی که در این دانشگاه تربیت شده بودند به مراتب بیشتر از افرادی بود که در خارج از این مجموعه آموزش دیده بودند.
مهدوی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان خاص از دانشگاه‌های دیگر است؛ چون افرادی را تربیت می‌کند که شغل انبیاء را دارند و این امر باعث می‌شود، مسئولیت این دانشگاه نیز افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اصل 8 قانون اساسی که در سال 94 تصویب و در سال 95 دستورالعمل‌های اجرایی آن ابلاغ شده گفت: بر اساس این قانون و دستورالعمل‌ها، همه دانشگاه‌ها و ادارات باید شورای امر به معروف و نهی از منکر را راه‌اندازی کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: مسئولین دانشگاه فرهنگیان علاوه بر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه باید به معلمان و دانشجویان یادآوری کنند و تذکر بدهند که امر به معروف و نهی از منکر چند ناهنجاری اجتماعی نیست و جهان شمول است و ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را شامل می‌شود.
وی اظهار كرد: هر جا اسلام به حاشیه رفته به این دلیل بوده که عامه مردم به تبعیت از نخبگان جامعه سکوت کردند که این امر باعث تسلط اشرار شده است.
رحمان صحراگرد، سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز در این جلسه بیان کرد: اعضای شوراهای پردیس باید دانششان را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر افزایش دهند.
وی در ادامه گفت: اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه باید بسیار فعال باشند و نخستین و مهمترین قدم در این رابطه این است که امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنیم.
در پایان این جلسه با حکم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، رحمان صحراگرد به عنوان رئیس شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه‌های فرهنگیان استان فارس، مهین شمسایی به عنوان نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در شورای عالی دانشگاه‌های فرهنگیان استان فارس و محمدرضا صالحی به عنوان دبیر شورای عالی دانشگاه فرهنگیان استان فارس منصوب شدند.
captcha