موزه عبرت در اردبیل برپا می‌شود
کد خبر: 3568447
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

موزه عبرت در اردبیل برپا می‌شود

گروه اجتماعی: به مناسبت سی‌و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، موزه عبرت(زندان سیاسی سابق ساواک) در دهه فجر در اردبیل برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از اداره کل روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل قاسم حسن‌پور مدیر موزه عبرت ایران گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه «موزه عبرت ایران» در ساختمان فرمانداری اردبیل گشایش می‌یابد. 
وی با بیان این‌که این نمایشگاه به مدت یک ماه برای بازدید عموم و علاقمندان دایر خواهد بود، درباره علت برپایی این نمایشگاه، گفت: حضور مردم استان‌ها برای مشاهده ساختمان اصلی شکنجه‌گاه رژیم پهلوی در تهران شاید کمی مشکل باشد. به همین خاطر، برای ترغیب بیشتر مردم به بازدید از ساختمان اصلی، این نمایشگاه‌ها در استان‌ها برپا می‌شود تا مردم از جنایات و خیانت‌های رژیم پهلوی بیش‌تر آگاه شوند.
 مدیر موزه عبرت ایران هم‌چنین تصریح کرد: در نمایشگاه «موزه عبرت ایران» که به همت اداره کل اطلاعات استان اردبیل برگزار می‌شود، ماکت بخش‌های مختلف زندان کمیته مشترک به اصطلاح‌ ضدخرابکاری ساواک و شهربانی ستمشاهی کشور، از جمله محل نگهداری البسه زندانیان سیاسی، اتاق افسر نگهبان و ... به همراه مجسمه‌های شخصیت‌های مختلف و ... برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.
 وی همچنین اضافه کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه، حضور زندانیان سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در آن است که طی آن، به بازگویی خاطرات آن دوران خواهند پرداخت.
 این نمایشگاه به مدت یکماه دایر خواهد بود و بازدید از آن رایگان است.
captcha