تقاضای یکی از دانشگاه‌های کانادا برای ایجاد دفتر انجمن قرآن و تحول در علوم
کد خبر: 3569740
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
رئیس انجمن قرآن و تحول در علوم خبر داد:

تقاضای یکی از دانشگاه‌های کانادا برای ایجاد دفتر انجمن قرآن و تحول در علوم

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس انجمن قرآن و تحول در علوم و دانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر از تقاضای یکی از دانشگاه‌های کانادا و دانشگاهی در اصفهان برای ایجاد دفتر انجمن قرآن و تحول در علوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین، حسین تاج‌آبادی، رئیس انجمن قرآن و تحول در علوم و دانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر امشب 13 بهمن ماه در اولین همایش ملی قواعد تفسیری در قرآن که در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم برگزار شد با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین حادثه قرن گفت: کسانی که انقلاب را به شوخی می‌گرفتند امروز اعتراف دارند که این انقلاب بی‌نظیر است و اگر به خاطرات سیاستمداران و بزرگان اروپا بنگرید به این مسئله معترف هستند.

وی افزود: این موفقیت‌ها مدیون رهبری امام خمینی و بهترین بدیل ایشان یعنی مدیر هوشمند نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب است؛ رهبری که افق دید وی وسیع و مدیر برجسته دنیای امروز بشری است.

تاج‌آبادی با اشاره به فعالیت انجمن علمی قرآن و تحول علوم که دفتر مرکزی آن در تهران است عنوان کرد: دفتری از این انجمن نیز در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم ایجاد می‌شود و این همایش نیز در راستای فعالیت‌های این انجمن است و فردا نیز هیئت مدیره جدید با برپایی مجمع انتخاب خواهند شد.

وی تاکید کرد: دو تقاضا برای تاسیس این دفتر در اصفهان و کانادا نیز شده است که با گرفتن مجوز اقدام به تاسیس آن خواهیم کرد.

رئیس انجمن قرآن و تحول در علوم با بیان اینکه 330 انجمن علمی در وزارت علوم به ثبت رسیده که یکی همین انجمن است تصریح کرد: سالانه همایش ملی دو روزه داریم که امسال با عنوان قواعد تفسیری در قرآن یادبود آیت‌الله معرفت در قم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: قرآن کتابی استثنایی است ولی ما تصور می‌کنیم قرآن را با گرفتن یک مدرک دکتری و اجتهاد و ... شناخته‌ایم در حالی که کتابی است که به حق فقط 14 معصوم عمق آن را فهمیده‌اند زیرا قرآن، 70 بطن دارد البته وظیفه ما انس با آن و درس گرفتن از معارف این کتاب است.

دانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر اظهار کرد: قرآن کریم خود را تبیان برای همه چیز معرفی کرده است ولی نمی‌دانم چرا تعدادی از بزرگان می‌خواهند تاویل کنند که قرآن تبیان همه چیز نیست.

این نویسنده ده‌ها آثار دینی و قرآنی با بیان اینکه مرحوم سید مصطفی خمینی در تفسیر خود آورده است که قرآن، با  آیه «تبیان لکل شیء» تحدی به علم کرده است بیان کرد: یکی از محققان قادری مدعی شده است که هر کسی اگر تعریفی از هر پدیده‌ای در دنیا ارایه دهد ما می‌توانیم درستی آن را با قرآن بسنجیم؛ این فرد هشت قاعده برای این مسئله ذکر کرده است و تاکنون ده هزار مورد آزمایش و پاسخ صحیح گرفته شده است.

captcha