همکاری ۳۸۵ خیر اردکانی در «طرح محسنین»
کد خبر: 3570215
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

همکاری ۳۸۵ خیر اردکانی در «طرح محسنین»

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان گفت: ۳۸۵ خیر اردکانی در طرح محسنین با این نهاد همکاری می‌کنند و تعداد ۸۷ خانوار در قالب ۱۲۷ نفر از حمایت حامیان در طرح محسنین بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد به نقل از کمیته امداد یزد، یدالله مروتی، مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان با بیان اینکه مردم شهرستان اردکان در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند اظهار کرد: طرح های اکرام ایتام، محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم)، صدقات، زکات، اطعام، کوثر(تامین جهیزیه)، شفاء(کمک به درمان مددجویان)، مفتاح الجنه(بازدید مسئولان از منازل مددجویان)، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت( مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی)، رضوان( کمک به احداث منزل مددجویان)، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی است.
وی با بیان اینکه ۳۸۵ خیر اردکانی در طرح محسنین(حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم) با این نهاد همکاری می کنند افزود: ۸۱۷ خانواده نیازمند از خدمات کمیته امداد شهرستان اردکان استفاده می کنند و از این تعداد ۸۷ خانوار در قالب ۱۲۷ نفر از حمایت مادی و معنوی حامیان در طرح محسنین بهره مند هستند.
مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان با اشاره به اینکه کمک‎ها و مساعدت‎های خیران اردکانی در حمایت از خانواده‎های نیازمند غیر یتیم (محسنین) قابل توجه بوده است افزود: نیکوکاران و خیران اردکانی طی ۱۰ ماهه امسال بیش از  ۹۰۰ میلیون ریال به این خانواده‎ها مساعدت کرده‎اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته است.
وی یادآور شد: هم اکنون ۸۹ یتیم از حمایت ۸۲۵ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام استفاده می کنند،  این در حالی است که بیش از  سه میلیارد ریال توسط حامیان به ایتام تحت حمایت این نهاد در ۱۰ ماهه امسال پرداخت شده است.
مروتی گفت: طرح اکرام ایتام از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که مورد توجه و استقبال نیکوکاران قرار گرفته است، بر اساس این طرح حامیان، می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰۰  هزار ریال حمایت یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را عهده دار شوند.
captcha