تمسك به سیره فاطمی، بشریت ایسم‌زده را به سرمنزل مقصود می‌رساند
کد خبر: 3574412
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
هاجری:

تمسك به سیره فاطمی، بشریت ایسم‌زده را به سرمنزل مقصود می‌رساند

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با تأكید بر اهمیت ترویج سیره فاطمی گفت: ایام فاطمیه فرصتی است برای تأسی و تمسک به سیره فاطمی و علوی و این نسخه بی‌بدیل می‌تواند بشریت ایسم‌زده را به سر منزل مقصود برساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 25 بهمن‌ماه در نطق پیش از دستور دویست و دومین جلسه علنی این شورا با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: این ایام فرصتی برای تأسی و تمسک به سیره فاطمی و علوی است و این نسخه بی‌بدیل می‌تواند بشریت ایسم زده را به سر منزل مقصود برساند.

شیراز باید زهرایی مدیریت شود

وی با تأكید بر اینكه شیراز شهر مقدس و سومین حرم فرزندان زهراست و باید زهرایی اداره و مدیریت شود، گفت: در این ایام لازم است تمامی دستگاه‌های فرهنگی شهر از برنامه‌های مناسبتی ایام فاطمیه در مساجد و هیئت‌های مذهبی و کانون‌های بسیج حمایت كنند.

هاجری همچنین تأكید كرد كه معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری و روابط عمومی و روابط بین‌الملل شهرداری در تمامی مناطق شهرداری، سازمان‌ها و ادارات، فرهنگسراها و اماکن ورزشی و امثالهم متناسب با ایام فاطمیه برنامه‌ریزی لازم داشته باشند.

خواسته‌های عامه مردم در تمام برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با بیان اینكه توقعات، مطالبات و خواسته‌‌های عامه مردم باید در تمامی سیاستگذاری‌ها و طرح و برنامه‌های کاربردی مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: جلب رضایت مردم و رفع مشکلات آن‌ها، امید به آینده روشن و اعتماد و اطمینان متقابل را در نظام اسلامی ارتقا می‌بخشد.
هاجری گفت: کسانی که فکر می‌کنند با ولنگاری فرهنگی - هنری و یارگیری سیاسی در وقت پایانی شورای چهارم می‌توانند، ناکارآمدی و ناتوانی خود در مدیریت‌های رانتینری را بپوشانند، مردم را خوب نشناخته‌اند، بصیرت مردم، خواب آشفته خلع ید از نیروی انقلابی و ارزشمند را بی تعبیر می‌سازد تا به جای بار مردم بودن، بار بردار از دوش مردم باشند.

رمز موفقیت حوزه فرهنگ و ورزش در مردمی شدن است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، همچنین رمز و راز موفقیت حوزه فرهنگ و ورزش را در آن دانست که کاملا مردمی شده و از پیله و حصارهای دولتی آزاد شود، کارها را به مردم بسپارند، به مردم اعتماد و اطمینان کنند حتی به منتقدان این دو حوزه، کارهایی که مردم می‌توانند در این دو حوزه انجام دهند را به آن‌ها بسپارند، گرچه انتقال قدرت از مدیریت دولتی به مدیریت مردمی - محلی ممکن است با تحریم، تهدید، سانسور و حذف مدافعان طرح بیانجامد اما مصلحت حوزه فرهنگ و ورزش بالاتر از آن است که بتوان سلایق شخصی، سیاسی، باندی و گروهی را در آنها دخیل و تحمیل كرد.

وی گفت: طرح بیرون سپاری حوزه ورزش و فرهنگ در شورا و شهرداری با محوریت مدیریت محلات، یاوران شورا و بسیج محلات می‌تواند وضع نامطلوب فعلی را اصلاح، متوازن و گسترش دهد.

هاجری فعالیت‌های شهرداری را در این زمینه یادآور شد و گفت: ایجاد زیر ساخت‌های گسترده شهری، بیش از 25 فرهنگسرا، 10 سرای محله، 15 باغ خانواده، 14 سالن سرپوشیده، 40 چمن مصنوعی محلی، بیش از 50 ایستگاه ورزش صبحگاهی، چهار مرکز صیانت از خانواده در تاریخ یک صد ساله شهر شیراز بی سابقه بوده و نشان از عزم جهادی و همتی بلند دارد تا مردم‌سالاری دینی از نوع شورای محلی را به نمایش بگذارد.

وی بیان كرد: علت اصلی عدم استقبال از جشنواره فیلم فجر فارس و استقبال از جشنواره مردمی فیلم عمار در همین مردمی بودن آن نهفته است که جشنواره را از محدودی اندک و قشری خاص و نور چشمی و به به و چه چه گویان بیرون آورده، به مردم سپرده‌اند.

نباید تنها در هنگام انتخابات از مردم حرف زد

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد كه نباید فقط در هنگامه انتخابات سخن از مردم بزنیم اما در واگذاری کارها و مدیریت‌ها به آن‌ها اعتماد و اطمینان نکنیم.

هاجری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بدون شک سازمان یونسکو یک سازمان استعماری است که در حوزه فرهنگ، هنر، ادبیات، اماکن باستانی و ... زمانی لقبی را به شهری می‌دهند که بر مبنای شهر سکولار و پر تساهل و تسامح تعریف و بر اساس نسخه غربی عمل کند، باید هوشیار بود و ذوق‌زدگی وصل شدن به یونسکو را کنار گذاشت تا برای به‌دست آوردن یک لقب پر طمطراق، چوب حراج به داشته‌ها و هویت معنوی شهر مقدس شیراز زده نشود.

وی ادامه داد: سازمان یونسکو که بیش از دو دهه کار گزارش احسان نراقی ساواکی و عضو مشاورین هنری فرح پهلوی بوده و در حال حاضر دیگر عضو مشاورین هنری دفتر فرح پهلوی سید حسین نصر به آن سازمان مشاوره می‌دهد آن‌هم نسبت به ایران، باید با احتیاط پیش رفت تا جشن فرهنگ و هنر ننگ آور قبل از انقلاب را دوباره برایمان رقم نزنند.

اهمیت توجه به مفاخر دینی و فرهنگی شیراز

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز خواستار توجه به مفاخر دینی و مذهبی و فرهنگی این شهر شد و گفت: داشته‌های شهر مقدس شیراز در کنار حرم‌های مطهر و ستارگان درخشان آسمان ادبیات یعنی سعدی و حافظ و خواجو قطب ادبی است، چه یونسکو بپذیرد یا نپذیرد، مبادا برای جلب رضایت این سازمان استعماری به 15 هزار شهید و آثار و ادبیات دفاع مقدس، مدافعان حرم و امثالهم پشت کنیم که به عذابی الیم مبتلا خواهیم شد.

هاجری در ادامه سخنان خود با اشاره به خلق حماسه حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: امت اسلامی ایران در روز 22 بهمن در سراسر کشور با نمایش حماسه حضور در وسط میدان پاسخ قاطع، شجاعانه و کوبنده به رجزخوانی‌های ترامپ مست داده و نشان دادند واژه ترس از رژیم‌های استکباری و ظالم و ستمگر جهان در دل هیچ ایرانی جای نداشته و ندارد.

وی افزود: امسال شور و حال شعار مرگ بر آمریکا و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، آنچنان طنین‌انداز بود که بعید است در عصر ارتباطات و دهکده جهانی به گوش کدخدای پوشالی و کاغذی آمریکا نرسیده باشد؛ باید بر دست و قدم‌های مردم و قلم‌های خبرنگاران بوسه زد که یک چنین حضور بی سابقه را به خوبی در درون و برون کشور ثبت و انعکاس دادند.

هاجری ادامه داد: این راه و رسم امتی است که می‌خواهد در جهان عزیزانه زندگی سرفرازانه داشته باشد، مردم ایران الحق که شایسته جلوداری امت واحده اسلامی بوده و خواهند بود.

captcha