حوزه هنری یزد در بخش اکران جشنواره فیلم 100 «هوای ماندن» دارد
کد خبر: 3574695
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

حوزه هنری یزد در بخش اکران جشنواره فیلم 100 «هوای ماندن» دارد

گروه فرهنگی: محصول حوزه هنری یزد به بخش اکران یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 راه یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، علیرضا غفاریان، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد 27 بهمن ماه از راه‌یابی فیلم داستانی «هوای ماندن» به کارگردانی علی نیکوکار به بخش اکران یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای خبر داد.
غفاریان با بیان اینکه این محصول حوزه هنری یزد با موضوع دفاع مقدس و جانبازان سرافراز تولید شده افزود: این فیلم، داستان دختر بچه‌ای را روایت می‌کند که در روز تولد خود با بدن نیمه جان پدرش مواجه می‌شود و برای نجات جان او تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: حسن نیکوکار و مهرسا امینی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند و محمدحسین معصومی تهیه‌کننده این فیلم بوده و تدوین و تصویربرداری آن را به ترتیب علی نیکوکار و جاوید مهریزی‌زاده انجام داده‌اند.
غفاریان گفت: همچنین سیدعباس طباطبایی به عنوان دستیار کارگردان و صدابردار و ریحانه علی‌محمدی به عنوان عکاس با گروه همکاری داشته‌اند.
وی ادامه داد: فیلم کوتاه «هوای ماندن» آبان‌ماه امسال در چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی «رشد» رتبه سوم و در دومین جشنواره استانی فیلم کوتاه «آفتاب» نیز مقام دوم بخش داستانی را کسب کرده بود.
یادآور می شود، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با موضوع سینمای اخلاق و خانواده در دو بخش مسابقه و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویانمایی به دبیری علی قربانی از چهارم تا ششم اسفندماه سال‌جاری در پردیس سینما آزادی تهران برگزار می‌شود.
منبع: روابط عمومی حوزه هنری استان یزد
captcha