مسئله تزکیه، تعلیم و تربیت در رأس همه مسائل است
کد خبر: 3578290
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
جعفری:

مسئله تزکیه، تعلیم و تربیت در رأس همه مسائل است

گروه اجتماعی: امام جمعه کرمان گفت: مسئله تزکیه، تعلیم و تربیت در رأس همه مسائل است و خداوند مسئله تزکیه را در قرآن شریف جلوتر از مسئله تعلیم مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان امروز یکشنبه، 8 اسفند در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و معاونان وی به مناسبت هفته تربیت اسلامی گفت: با اهمیت‌تر و ارزشمندتر از مسئله تعلیم و تعلم و تعلیم و تزکیه وجود ندارد.
وی افزود: مسئله تزکیه، تعلیم و تربیت در رأس همه مسائل است و خداوند مسئله تزکیه را در قرآن شریف جلوتر از مسئله تعلیم مطرح می‌کند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تزکیه باید نتیجه تعلیم و تعلم باشد، بیان کرد: حتی فاسدترین نظام‌ها و بدترین رژیم‌های حاکم در دنیا به نحوی مسئله تعلیم و تعلم را بر اساس بینش، دین و مذهب خود دارند.
آیت‌الله جعفری با اشاره به اینکه  بعضی‌ها برای آمریکایی‌ها تبلیغات دارند و آمریکا را بهشت موعود معرفی می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا بدترین وضعیت در بین کشورها را دارد و روزانه ده‌ها انسان در این کشور خودکشی می‌کنند و یا به قتل می‌رسند.
وی با بیان اینکه فلسفه اهمیت مسئله تعلیم و تعلم برای همگان روشن است، عنوان کرد: ما باید به آن چه ایمان داشته باشیم که خداوند در قرآن شریف فرموده است و آنچه پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) برای ما مطرح کرده‌اند.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: وضعیت آمریکا برای همگان روشن شده، زیرا ترامپ همه چی را رو کرده است و اقرار می‌کند، من هرج و مرج را از دولت‌های گذشته به ارث برده‌ام.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: تعلیم و تعلم از نظر عقل و شرع مسئله‌ای مهمتر همه مسائل است و چیزی را بالاتر از تعلیم، تعلم و تزکیه نداریم، زیرا اگر مردم درست تربیت شوند، خیر دنیا و آخرت نصیب ما می‌شود در غیر این صورت یک کشور حتی اگر ثروتمند هم باشد، اما بدبخت است.
وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هر چقدر وقت خود را صرف تعلیم و تعلم بکنید و در این زمینه زحمت بکشید در نزد خداوند اجر بیشتری دارید، منتها باید ببینید، شیوه کار چیست و چگونه باید عمل کرد.
امام جمعه کرمان تأکید کرد: بهترین راه تربیت بچه‌ها این است که معلمان و دست‌اندرکاران مدارس برای دانش‌آموزان الگو باشند، اما این کار سختی است، زیرا شاگردان زیادی داریم و با این تعداد بچه سروکار داشتن کار دشواری است.
captcha