برخوردهای شعاری، کمکی به نشر سیره فاطمی نمی‌کند
کد خبر: 3579508
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

برخوردهای شعاری، کمکی به نشر سیره فاطمی نمی‌کند

گروه معارف: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های سیستان‌وبلوچستان گفت: سیره عملی حضرت زهرا(س) در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی حضرت متجلی می‎شود، اما این اصول نیاز به استخراج دارد و برخوردهای شعاری، نه تنها کمکی به نشر سیره فاطمی نمی‌کند، بلکه به آن آسیب هم می‌زند.

حجت‎الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، زیرا شخصیت ایشان تنها در یک بعد کمال نیافته، بلکه در همه ابعاد به عالی‌ترین شکل به اوج رسیده است.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‎های سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه مکتب تربیتی حضرت زهرا(س) مملو از آموزه‌های انسان‌ساز است، افزود: درس مبارزه با ظلم، درس اخلاق، درس ایمان و تقوا و درس دینداری از اصول مهم این مکتب است.
وی اظهار کرد: سیره عملی حضرت زهرا(س) در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی حضرت متجلی می‎شود، اما این اصول نیاز به استخراج دارد و برخوردهای شعاری، نه تنها کمکی به نشر سیره فاطمی نمی‌کند، بلکه به آن آسیب هم می‌زند.
پورذهبی بیان کرد: حضرت زهرا(س) آیین همسرداری را به خوبی رعایت کرده و همراه همیشگی تنهایی‌های امیرالمؤمنین(ع) به معنی واقعی کلمه بود؛ در زمینه تربیت فرزند نیز می‌بینیم چگونه رفتار کردند و چه شخصیت‌هایی در دامان ایشان تربیت شدند.
وی افزود: از لحاظ علمی نیز شخصیت والایی داشتند، بطوری که افراد زیادی برای ملاقات و طرح سؤالات خود به خدمت ایشان می‌رسیدند؛ خطابه زیبا و عمیقی که از ایشان در آن سن جوانی باقی مانده است، نشان دهنده گوشه‌ای از علم و قدرت بیان ایشان است.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‎های سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: الگوبرداری از حضرت زهرا(س) نیاز به معرفت و شناخت دارد. باید ابتدا ابعاد مختلف شخصیتی حضرت فاطمه را از سیره ایشان استخراج کرد، سپس سعی کنیم آن را عملی کرده و به جامعه نیز معرفی کنیم.
پورذهبی در پایان افزود: اگر نتوانیم شخصیت ایشان را به‌خوبی بشناسیم و به جامعه معرفی کنیم، تحریفاتی وارد می‌شود و حضرت زهرا(س) آنگونه که شایسته و صحیح است، به دنیا شناسانده نخواهد شد.
captcha