استفاده‌های خوبی از ظرفیت سومین حرم اهل بیت(ع) كرده‌ایم/ رونق‌بخشی بافت تاریخی شیراز
کد خبر: 3581682
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
راستگو:

استفاده‌های خوبی از ظرفیت سومین حرم اهل بیت(ع) كرده‌ایم/ رونق‌بخشی بافت تاریخی شیراز

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد كه اقدامات بسیار خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت سومین حرم اهل بیت(ع) در این كلان‌شهر انجام شده است كه از جمله آن رونق‌بخشی به بافت تاریخی است.

علی راستگو، رئیس كمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه در بحث گردشگری این كلان‌شهر چقدر توانسته‌ایم از سومین حرم اهل بیت(ع) استفاده كنیم، گفت:‌ بحمد الهی اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم و یكی از مسائلی كه خوب كار كرده‌ایم همین است.

وی افزود: ما در بافت تاریخی در دو بخش استفاده از حرم‌های اهل بیت(ع) اعم از حرم شاهچراغ(ع)، حرم سیدمیرمحمد(ع) و حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) و همچنین ترمیم و بهسازی مبلمان شهری و زیباسازی این بافت اقدامات خوبی انجام داده‌ایم.

بافت تاریخی شیراز را رونق بخشیدیم

راستگو ادامه داد:‌ در بافت تاریخی تلاش كردیم تا این بافت را شلوغ كرده و به آن رونق ببخشیم و در نتیجه میزان بروز تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی در این بافت كاهش یابد و مردم نیز برای حضور در این بافت رغبت پیدا كردند.

رئیس كمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز با تأكید بر اینكه تلاش ما برای گرفتن نازیبایی‌های بافت تاریخی شیراز بوده است، گفت: در بافت تاریخی كه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز در آن واقع شده است، كارهای زیبایی انجام داده‌ایم به عنوان مثال بهترین پاركینگ را برای آن درنظر گرفتیم.

آخرین وضعیت طرح توسعه 57 هكتاری شاهچراغ(ع)

وی در ادامه در پاسخ به آخرین وضعیت طرح توسعه 57 هكتاری حرم شاهچراغ(ع) گفت: ما برای بهسازی بین‌الحرمین شیراز اقداماتی خوبی انجام داده‌ایم اگر از این مسیر عبور كنید مشاهده خواهید كرد كه تا مسیر مسجد نصیرالملك بسیاری از مسیرها باز شده است اما متأسفانه هنوز در برخی از مكان‌ها هم تعامل به وجود نیامده است و لازم است كه همه مسئولان و دستگاه‌ها با هم همكاری داشته باشند.

راستگو اعتقاد دارد كه خیابان 9 دی (خیابان منتهی به حرم شاهچراغ) باید تبدیل به مسیر پیاده‌روی شود و در آن از ماشین‌های برقی جهت انتقال زائران در بین مسیرهای شاهزاده قاسم تا خیابان 9 دی، سه راه نمازی و سه راه احمدی استفاده شود.

حریم اطراف حرم شاهچراغ(ع) باید به بهترین شكل بهینه‌سازی شود

رئیس كمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد كه باید تلاش كنیم تا حریم اطراف حرم شاهچراغ(ع) به بهترین شكل بهینه‌سازی كنیم تا مردم با خیال آسوده به زیارت آمده و حتی خریدهای خود را در این مسیر انجام دهند.

وی در پایان یادآور شد كه شورای چهارم شهر شیراز نخستین شورای شهر در كشور بوده است كه در آن كمیسیون گردشگری و زیارتی راه‌اندازی شده است لذا باید عزم جدی در رابطه با بهینه‌سازی گردشگری مذهبی در این شهر برای همگان به وجود آید.

captcha