قاچاق و آسیب به تولیدات داخلی/ مبارزه با این پدیده نیاز به عزم ملی دارد
کد خبر: 3585700
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
یک نماینده مجلس بیان کرد:

قاچاق و آسیب به تولیدات داخلی/ مبارزه با این پدیده نیاز به عزم ملی دارد

گروه شهرستان‌ها: عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌های کالاهای قاچاق به اقتصاد کشور، گفت: با ورود کالاهای قاچاق به کشور، تولیدات داخلی آسیب می‌بینند، کارخانجات از تولید می‌ایستند و اشتغال جوانان و مردم در تولید حذف می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم اقتصاد ایران روی پای خودش بایستد، نیاز داریم تا از تولیدات داخلی حمایت کنیم.
وی ادامه داد: برای اینکه تولیدات داخلی قابل رقابت با تولیدات خارجی شود و بتواند روی پای خودش بایستد باید مردم و به ویژه مسئولان از آن حمایت کنند.
تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو عزم ملی
وی با ابراز اینکه برای مقاوم شدن اقتصاد در کشورمان مسئولان باید از واردات کالاهای مشابهی که در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کنند، تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به یک عزم ملی در کشور داریم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید جلوی کالاهای قاچاق نیز گرفته شود، اظهار کرد: ورود کالاهای قاچاق به غیر از اینکه به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، در تولید بسیاری از آن‌ها نه اصول استاندارد رعایت شده، نه اصول بهداشتی و نه مسائل مهم فنی مورد توجه قرار گرفته است.
سبحانی‌فر تصریح کرد: از دیگر مشکلات ورود کالاهای قاچاق عدم پرداخت حقوق گمرکی و ورود ارزان‌قیمت آن‌ها به بازار است که قدرت رقابت را از تولیدات داخلی می‌گیرد.
وی با اشاره به آسیب‌های کالاهای قاچاق به اقتصاد کشور، اضافه کرد: با ورود کالاهای قاچاق به کشور، تولیدات داخلی آسیب می‌بینند، کارخانجات از تولید می‌ایستند و اشتغال جوانان و مردم در تولید حذف می‌شود.
مبارزه با قاچاق کالا نیاز به یک عزم و اراده ملی دارد
نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه مبارزه با قاچاق کالا نیاز به یک عزم و اراده ملی دارد، گفت: برخی از کالاهای قاچاق از طریق مبادی رسمی به کشور وارد می‌شوند که مبارزه با این نوع قاچاق کالا کار سختی است و نیاز به عزم مسئولان و ملزم کردن همه دستگاه‌های اجرایی کشور برای برخورد قاطع و تهیه تجهیزات ضروری برای مبارزه دارد.
وی با تأکید بر اینکه ورود قاچاق کالا از مبادی رسمی بسیار کم بوده و کاهش یافته است، بیان کرد: عمده قاچاق کالا از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود ولی باید برای مبارزه با قاچاق کالا عزم و اراده‌ای قوی داشت و به صورت جدی برخورد شود.
captcha