تأکید دیده‌بان اسلام‌هراسی بر آموزش ائمه مساجد آلمان
کد خبر: 3586237
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

تأکید دیده‌بان اسلام‌هراسی بر آموزش ائمه مساجد آلمان

گروه بین‌الملل: دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، بر ضرورت اهتمام به امامان مساجد آلمان و تربیت و آموزش آن‌ها به شیوه صحیح تأکید کرد.

تأکید دیده‌بان اسلام‌هراسی بر ضرورت آموزش ائمه مساجد آلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «البوابة نیوز»، «قسطنطین شرایبر»، روزنامه‌نگار آلمانی اخیرا سلسله گزارش‌های تلویزیونی از برخی مساجد آلمان ارائه داده که براساس این مشاهدات میدانی، برخی ائمه مساجد آلمان در خطبه‌های نماز جمعه به عدم ترکیب در جامعه این تشویق می‌کنند.
در پی پخش این گزارش‌های تلویزیونی، دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اهمیت آموزش و تربیت ائمه مساجد آلمان و آشنایی آن‌ها با علوم دینی معتبر، بر ضرورت اجازه ندادن به افراد غیر واجد شرایط برای حضور در منابر و ارائه خطابه از سوی آن‌ها تأکید کرد.
در این بیانیه آمده است: نباید اجازه داد که افراد غیرمتخصص و وابسته به گروه‌های دینی تندرو در منابر مساجد حضور یابند و از این منابر و مراکز عبادی برای تحقق اهداف خاص خود سوءاستفاده کنند.
دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در ادامه از دولت آلمان خواست که با مسلمانان در زمینه تدوین برنامه‌هایی با هدف آموزش و تربیت ائمه مساجد این کشور همکاری کند و زمینه را برای آشنایی آن‌ها با معارف و علوم لازم تسهیل کند.
در این بیانیه تأکید شده است: فرآیند تربیت و آموزش امامان مساجد در آلمان بهتر است با کمک‌گرفتن از مراکز میانه‌رو اسلامی در جهان اسلام صورت گیرد، چرا که تربیت ائمه مساجد با دانش و آگاه در تحقق ترکیب مثبت و سازنده مسلمانان در جامعه آلمان تأثیر گذار است.
دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در پایان تأکید کرد: تربیت و آموزش صحیح ائمه مساجد راه بر روی گروه‌های تندرو و افراطی برای سوءاستفاده از مراکز عبادی برای تربیت عناصر تندرو و تروریستی می‌بندد.
captcha