ضرورت بازخوانی روش‎ و منش‎ شهدا در رفع آسیب‎های اجتماعی
کد خبر: 3589441
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
آزاده بیان کرد:

ضرورت بازخوانی روش‎ و منش‎ شهدا در رفع آسیب‎های اجتماعی

گروه جامعه: مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید فضائل بزرگ ایثارگران و مجاهدان راه خدا را در متن لایه‎های اجتماعی ترویج و تبلیغ کنیم، گفت: امروز برای کاهش آسیب‎های اجتماعی باید آرمان‏‏‏‎ها و تفکرات شهدا را بازخوانی و در سطح جامعه باز تولید کنیم.

اسفندیار آزاده، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‎های خود در سال جاری و ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: امروز بزرگترین دغدغه ما نه تنها در حوزه ایثارگران بلکه در سطح جامعه این است که پیام شهدا، مجاهدت‎ها و آرمان‌های آنها را در سطح جامعه بازخوانی کنیم.

وی تصریح کرد: شاید اگر بگوییم برنامه ما ارتقای فرهنگ حوزه ایثارگری است، یک خطای بزرگ باشد، چراکه ما از این خانواده‎ها و این آرمان‎ها درس یاد می‎گیریم و لذا با ورود به خانواده ایثارگران سبک زندگی اسلامی را یاد می‎گیریم.

آزاده افزود: آنچه که دغدغه من، امثال من و همه کسانی که فکر می‎‏کنند باید فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در متن جامعه و زندگی مردم ورود پیدا کند این است که درس‏‎هایی را که از شهدا گرفتیم در متن جامعه گسترش دهیم.

آرمان‏‎ها و تفکرات شهدا را بازخوانی و باز تولید کنیم

مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران تاکید کرد: ما باید فضائل بزرگی را که از خانواده ایثارگر و مجاهدان راه خدا می‎بینیم و می‎گیریم، در متن لایه‎های اجتماعی ترویج و تبلیغ کنیم و امروز آرمان‏‎ها و تفکرات شهدا را بازخوانی و در سطح جامعه باز تولید کنیم.

وی تصریح کرد: این فعالیت نیاز به بازخوانی افکار، آرمان‎ها و روش‎ها و منش‎های شهدا و مجاهدت‎های شهدا دارد؛ اگر بپذیریم که ما وارث این موارد هستیم امروز بیش از هر چیز دیگری جامعه ما نیازمند آن است.

آزاده بیان کرد: امروز با داشتن انواع و اقسام شبکه‎های مجازی و آسیب‎های نوپدید اجتماعی و برای واکسینه‎کردن نسل جوانمان نسبت به این آسیب‎ها امروز بیش از هر چیز دیگری به تبلیغ و ترویج این آرمان‎ها نیازمندیم.
captcha