حوزه و دانشگاه از نقش ادیان الهی در عرصه توسعه صلح دفاع كنند
کد خبر: 3592059
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
ایمانیه:

حوزه و دانشگاه از نقش ادیان الهی در عرصه توسعه صلح دفاع كنند

گروه معارف: رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز اعتقاد دارد كه مهم‌ترین وظیفه دانشگاه و حوزه‌های علمیه این است كه به بهترین شكل از نقش ادیان الهی در عرصه توسعه صلح دفاع كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد هادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 2 اردیبهشت‌ماه  در همایش بین‌المللی «نقش ادیان در اخلاق صلح،عفو و دوستی» با اشاره به اینكه معنا و مفهوم كلمه صلح در همه دنیا تغییر پیدا كرده است، گفت: نقشه‌های شوم كشورهای سلطه‌طلب این است كه به اسم صلح بیشترین ظلم‌ها را در حق كشورهای تحت سلطه خود انجام می‌دهند.
وی با بیان اینكه امروز مهم‌ترین زمان برای دفاع از نقش ادیان الهی است، اظهار كرد: مهم‌ترین وظیفه دانشگاه و حوزه‌های علمیه  این است كه به بهترین شكل از نقش ادیان الهی در این عرصه دفاع كنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با یادآوری اینكه افرادی كه جنگ را آغاز می‍‍‌كنند از سلامت روانی برخوردار نیستند، افزود: آثاری روانی كه جنگ بین كشورها بر اجتماع می‌گذارد بسیار بیشتر از كشته‌ها و خرابی‌های آن است.
ایمانیه بیان كرد: وقتی در سیره پیامبر اكرم(ص) و اهل بیت(ع) نگاه می‌‍كنیم هیچ‌كدام آغاز گر جنگ‌ها نبوده‌اند همچنین برخی از فقهای شیعه نیز معتقدند كه در دوران ظهور نیز حكومت امام زمان(عج) نیز آغاز گر جنگ نیست و شاید تنها كاری كه انجام بدهند رفع ظلم ظالمان می‌كنند.
وی در ادامه گفت: پزشكان و جامعه سلامت در بسیاری از جنگ‌ها نقش خوبی را در ایجاد صلح داشته است، به دلیل اینكه طرفین جنگ نیازمند خدمات جامعه پزشكی در جنگ‌ها هستند.
قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس، با ارائه پیشنهادی به دبیران همایش بیان كرد: پیشنهاد می‌‍‍‌شود این همایش شروعی برای ورود نخبگان جامعه دانشگاهیان استان فارس، به عنوان سفیران صلح و سفیران افشاگری بر علیه سردمدارن جنگ در دنیا شود و همچنین پوستر های طراحی شده توسط دانشجویان دانشگاه هنر در كتابی چاپ شود كه تاثیر گذاری دوچندان از سخنرانی دارد.
captcha