موانع پیش‌روی كسب و كارهای نوین شناسایی و رفع شود/ به جوانان فرصت نوآوری دهیم
کد خبر: 3594386
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
ستاری:

موانع پیش‌روی كسب و كارهای نوین شناسایی و رفع شود/ به جوانان فرصت نوآوری دهیم

گروه اجتماعی: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تأكید بر اینكه باید به جوانان فرصت نوآوری دهیم، گفت: باید موانع پیش‌روی كسب و كارهای نوین شناسایی و رفع شود تا كشور به شكوفایی اقتصادی برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری عصر دیروز، 9 اردیبهشت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس گفت: در اقتصاد نفتی، منظور از اشتغال استخدام افراد است حال آنكه با این روش استعداد فرزندان این كشور از بین خواهد رفت.

وی با تأكید بر اینكه جوانان با استعداد و خلاق كه قادر به شكوفایی خود و اقتصاد كشور هستند، تنها با بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان زمینه رشد را پیدا خواهند كرد، گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درون استان‌ها می‌توان مشكلات هر استان را رفع كرد.

ستاری با تصریح اینكه بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان در عرصه كسب و كار، زمینه توسعه اقتصاد و تقویت اقتدار و تحول در بخش‌های مختلف را فراهم می‌كند، گفت: باید موانع پیش‌روی كسب و كارهای نوین شناسایی و رفع شود تا كشور به شكوفایی اقتصادی برسد.

وی رسیدن به این هدف را نیازمند همكاری و تعامل همه‌جانبه تمام سازمان‌ها و اداره‌ها دانست و گفت: اگر جوانی كارمند شدن را نمی‌خواهد باید از او استقبال كرده و مشكلات فرارو را برای ایجاد كسب و كار چنین افرادی رفع كنیم.

ستاری با تصریح اینكه در مسیر تحقق چنین امری، تمام بخش‌ها باید به شتاب‌دهنده رشد علم و فناوری تبدیل شده و زمینه را برای افزایش تعداد شركت‌های دانش‌بنیان فراهم كنند، گفت: نباید جلوی جوانان را بگیریم؛ باید به جوانان فرصت نوآوری داد حتی اگر شكست خوردند باز هم باید به آنان فرصت رشد داد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینكه شنیده است در شیراز جلوی اجرای طرح تاكسی اینترنتی گرفته شده است، لزوم تغییر در نگاه برای اجرای طرح‌های نوآورانه و خلاقانه را متذكر شد و گفت: مسدود كردن مسیر كسب و كار نه افتخار بلكه ذلت و خیانت است؛ باید با دست یافتن به درک صحیح از مفاهیم کسب و کار جدید، مفاهیم اقتصاد آلوده به درآمد نفت را کنار گذاشت.

captcha