احیای 65 هکتار از اراضی موقوفات سقز
کد خبر: 3595213
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

احیای 65 هکتار از اراضی موقوفات سقز

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اخذ اسناد 65 هکتار از اراضی موقوفه محمودبیگ شهرستان سقز خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری همکاران حقوقی ثبتی اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز و همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان سند مالکیت 65 هکتار از اراضی موقوفه محمودبیگ واقع در محله قوخ شهرستان سقز  پس از سال‌‌ها احیا شد.

وی با اشاره به اینکه موقوفه محمودبیگ جزء بزرگترین موقوفات این شهرستان است، افزود: این موقوفه  سال‌ها قبل توسط موقوفه‌خواران تصرف شده بود و با حکم مراجع ذیصلاح قضایی به وقفیت برگشته بود و به حمدالله بعد از سال‌ها سند مالکیت موقوفه نیز اخذ شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: اخذ اسناد مالکیت موقوفات اولین راه حفظ و حراست از موقوفات می باشد زیرا که متاسفانه شاهد تصرف غیر قانونی برخی اراضی موقوفه فاقد سند در استان هستیم که این مهم نیازمند حراست و حفاظت دائمی از این امانات به وسیله اخذ اسناد مالکیت است.

وی از اخذ شش جلد سند مالکیت از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون سند مالکیت بیش از 85 درصد از اراضی وقفی شهرستان سقز اخذ شده است.

حجت‌الاسلام نوروزی وظیفه اوقاف در احیا و تثبیت موقوفات را سنگین برشمرد و بیان کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمند برای وقف و ارزش‌های دینی است.

وی با بیان اینکه جلسه کارگروه حقوقی و ثبتی موقوفات کردستان با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در جهت پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه بین دو سازمان تشکیل شد، یادآور شد: مهم‌ترین هدف از اخذ سند مالکیت موقوفات حفظ عین موقوفه و جلوگیری از تعدی و تجاوز به زمین‌های وقفی است.

captcha