ارتباط روحانیان با دانش‌آموزان نباید تنها گزارش منبری باشد/ امام سجاد(ع)؛ خبرنگار بزرگ كربلا
کد خبر: 3595545
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
درودی:

ارتباط روحانیان با دانش‌آموزان نباید تنها گزارش منبری باشد/ امام سجاد(ع)؛ خبرنگار بزرگ كربلا

گروه اجتماعی: معاون امور استان‌های كمیته مركزی همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بر این نكته تأكید كرد كه ارتباط روحانیان با دانش‌آموزان نباید به صورت فله‌ای و یا گزارش منبری باشد و روحانیان ما باید در مدارس بتوانند پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان باشند و همچنین احكام را برای آنان تبیین كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی، معاون امور استان‌های كمیته مركزی همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در نشست این كمیته در فارس گفت: دشمن نشست‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش را رصد كرده و برای مختل كردن فعالیت‌های این دو نهاد، برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

وی ضمن برشمردن اقدامات دشمن در این راستا نظیر برگزاری مسابقات كاریكاتور از نشست‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش توسط دشمنان گفت: دشمن تمام تلاش خود را می‌كند تا اجازه ندهد حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به یكدیگر نزدیك شوند.

درودی با بیان اینكه در برخی از استان‌ها مشكلات متفاوتی برای برگزاری نشست‌های این كمیته و همچنین همكاری این دو نهاد وجود دارد، گفت: ما برای پاسخگویی به دشمنان مطالب و پاسخ‌های خود را به صورت علمی در همه جا از جمله فضای مجازی منتشر كردیم كه در آن هیچ اهانت و خشونتی به خرج ندادیم بلكه به صورت علمی پاسخ دادیم.

معاون امور استان‌های كمیته مركزی همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش این نكته را یادآوری كرد كه منابع و محتوای دینی در دست حوزه ‌های علمیه است و مرجع كه قرآن را تفسیر كرده و روایات معصومین را تدریس می‌كند می‌تواند بگوید كه تربیت یك انسان باید چگونه باشد.

وی تأكید كرد كه دشمنان ما به خوبی فهمیده‌اند كه اگر آموزش و پرورش به حوزه علمیه وصل شود چمران تربیت كرده و دانشمندانی را به المپیادها معرفی می‌كند كه حاضر نیستند كشور خود را بفروشند.

درودی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت‌های روحانیان آموزش دیده در مدارس شد و گفت: روحانیتی كه از حوزه‌های علمیه می‌گیریم نباید تنها نسبت به برگزاری نماز جماعت اهتمام بورزد بلكه باید در زمینه رفع شبهات اعتقادی دانش‌آموزان نیز فعالیت كند.

معاون امور استان‌های كمیته مركزی همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در ادامه به فعالیت‌های این ستاد اشاره كرد گفت: تنها ستادی كه در استان‌ها دارای اساسنامه است این ستاد است و این ستاد تنها كمیته‌ای است كه دارای رئیس عالی اعم از وزیر آموزش و پرورش و دیگری رئیس حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینكه ما برای اجرای برنامه‌های خود به استان‌ها اعتبار اختصاص دادیم، گفت: برای اختصاص اعتبار نیز برنامه ارائه دادیم و اكنون هیچ ستادی در استان‌ها وجود ندارد كه بگوید من برنامه محور هستم بلكه از آنان خواسته‌ایم تا از اول تا آخر سال برنامه‌های خود را معرفی كرده و برآورد هزینه كنند.

درودی با تأكید بر اینكه ارتباط روحانیان با دانش‌آموزان نباید به صورت فله‌ای و یا گزارش منبری باشد، گفت: روحانیان ما باید در مدارس بتوانند پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان باشند و همچنین احكام را برای آنان تبیین كنند تا هیچ دانش‌آموزی بهانه‌ای نداشته باشد كه هر چه به دنبال احكام گشته، چیزی نیافته است.

وی در ادامه از امضای تفاهم همكاری این كمیته با استان‌های مختلف جهت اجرای برنامه‌های آن خبر داد و گفت: بیش از 100 میلیون برای اجرای برنامه‌های مدنظر به استان‌ها اختصاص یافته است تا اگر برنامه‌ای خواست اجرایی شود مانعی نداشته باشد.

معاون امور استان‌های كمیته مركزی همكاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همچنین به فعالیت‌ها و همكاری سازمان‌های مختلف با یكدیگر در راستای فعالیت‌های دینی و مذهبی و قرآنی اشاره كرد و گفت: باید مشخص شود اینكه سازمان‌ها این همه هزینه و فعالیت قرآنی و مذهبی انجام می‌دهند اما نتیجه این فعالیت‌ها چیست و آیا خروجی آن در كف جامعه دیده می‌شود؟

وی گفت: ما مشاهده می‌كنیم كه امروز هر سازمانی در این عرصه برای خود فعالیت می‌كند اما هر كسی كار خود را انجام می‌دهد در حالی كه ما می‌گوییم راه انسجام و همكاری این فعالیت‌ها، در كمیته همكاری است و باید به فعالیت‌های این كمیته بها داد.

درودی در ادامه سخنان خود ضمن تبریك فرا رسیدن ولادت امام سجاد(ع)، آن حضرت را خبرنگار بزرگ كربلا عنوان و ابراز امیدواری كرد كه در مدارس بتوان از معارفی كه آن حضرت در صحیفه سجادیه ارائه داده است، استفاده شود.

captcha