طلاب حوزه علمیه دنبال استخدام دولتی نباشند
کد خبر: 3599074
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
اسکندری:

طلاب حوزه علمیه دنبال استخدام دولتی نباشند

گروه معارف: معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نگاه ما به حوزه علمیه نگاه دولتی نیست، حوزویان نباید دنبال استخدام دولتی باشند، درست است که وظیفه دولت اسلامی حمایت از حوزه‌های علمیه است اما هستند خیرینی که بخشی از اموال خود را صرف حوزه علمیه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، عصر شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در اولین گردهمایی فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران اراک که در فرهنگسرای آیینه برگزار شد گفت: ما در آموزه‌های اسلامی و حوزه علمیه، چیزی به نام فارغ‌التحصیل نداریم برای معرفی بهتر طلاب از واژه دانش‌آموختگان استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: بزرگترین منبع بشریت برای هدایت، قرآن است، سیره عملی پیامبر(ص) و دیگر ائمه اطهار(ع) دارای معارفی است که در طی 250 سال به ما رسیده، نهج‌البلاغه، خطبه حضرت زهرا(س) و صحیفه سجادیه منابع غنی معرفتی هستند، کسی که وارد حوزه علمیه می‌شود باید برای تحصیل برنامه مطالعاتی داشته باشد تا بتواند در مورد اسلام سخن بگوید.
حجت‌الاسلام اسکندری در تشریح وظایف حوزویان گفت: دانش‌آموختگان حوزه باید بر تلاش علمی خود بیفزایند، اسلام را خوب بشناسند و عالم به معارف دینی شوند و پس از عالم شدن، عمل به دین را سرلوحه قرار دهند.
معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه وظیفه دارند آنچه را که آموختند در وهله اول خود عمل کنند و در سطح اجتماع تبلیغ کنند. امروز مردم دنیا در انتظار کسب معارف دینی هستند، در همین مسیر به اساتیدی چون بانوان طلبه نیازمند هستیم.
حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به رسالت جهانی طلاب، اظهار کرد: طلاب حوزه علمیه باید در کنار علوم دینی، علوم روز را بیاموزند، طلاب باید حداقل یک یا دو زبان به جز فارسی را فرا بگیرند تا بتوانند در عرصه‌های جهانی استفاده کنند.
وی ادامه داد: متأسفانه از ظرفیت حوزه‌های علمیه درست استفاده نمی‌شود، بانوان طلبه علاوه بر نقش همسری و مادری رسالت تبلیغ دین را نیز بر عهده دارند. امروز از دورترین نقاط دنیا برای تغییر فرهنگ در کشور ما اقدام می‌کنند و ما فقط نظاره‌گر هستیم، دنیای غرب روز به روز بی‌توجهی به اسلام را گسترش می‌دهد و این وظیفه ماست که در برابر هجمه بایستیم.
حجت‌الاسلام اسکندری از افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی، طلاق و اعتیاد بین بانوان ابراز نارضایتی کرد و گفت: مفهوم زنی که اعتیاد دارد این است که خانواده و جامعه را به سمت نابودی خواهد کشاند، امروز امکانات ارتباطی زمینه خدمت به بشریت را فراهم کرده اگر از این ابزار درست استفاده کنیم بزرگترین خدمت را به جامعه بشری کرده‌ایم و اگر استفاده نکنیم این فرصت را در اختیار دشمنان قرار خواهیم داد.
وی بر لزوم تبلیغ چهره به چهره تأکید کرد و افزود: درست است که کثرت جمعیت در تبلیغ مورد اهمیت است اما باید بیشتر به کیفیت تبلیغ بپردازیم باید افرادی را تربیت کنیم که بتوانند اسلام ناب را در جهان اشاعه دهند. تربیت یک امر مستمر و تدریجی است، برای این کار باید نیروهای متخصص پرورش داد.فردی که از نظر قرآنی مورد قبول باشد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز مورد قبول است ما باید سیاستمداران متعهد تربیت کنیم.
حجت‌الاسلام اسکندری ادامه داد: نگاه ما به حوزه علمیه نگاه دولتی نیست، حوزویان نباید دنبال استخدام دولتی باشند، درست است که وظیفه دولت اسلامی این است که حوزه‌های علمیه را حمایت کند اما هستند خیرینی که بخشی از اموال خود را صرف حوزه علمیه می‌کنند.
معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران همچنین به اجرای طرح قرارگاه فرهنگی اشاره کرد و گفت: این طرحی است که در حوزه‌های علمیه اجرایی خواهد شد، زنان در زنده نگاه داشتن مناسبت‌های اسلامی بسیار تاثیرگذارند، بانوان از برگزاری جلسات خانگی غفلت نکنند همین جلسات خانگی بانوان در عراق بود که موج اربعین را در دوران صدام به راه انداخت.
captcha