طلاب حوزه علمیه در یادگیری زبان خارجی رغبت نشان دهند
کد خبر: 3599104
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

طلاب حوزه علمیه در یادگیری زبان خارجی رغبت نشان دهند

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عدم رغبت طلاب به فراگیری زبان خارجی نقص محسوب می‌شود، برای پیشرفت در زمینه تبلیغ باید زبان‌هایی چون چینی، اسپانیایی و انگلیسی که افراد زیادی در جهان به این زبان‌ها تکلم می‌کنند را یاد بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عصر شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در اولین گردهمایی فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران اراک که در فرهنگسرای آیینه برگزار شد بر نقش آفرینی بانوان جامعه تأکید کرد و گفت: برای نقش آفرین بودن نباید از مسؤلیت شانه خالی کرد، دعا کردن برای ظهور حضرت مهدی(عج) از مسؤلیت کم نمی‌کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در تمام اعصار، انسان مکلف است، پیامبر(ص) بسیاری از وظایف را به یاران خود محول کرده بودند در زمان غیبت و ظهور حضرت مهدی(عج) نیز همه مکلف هستند.
وی گفت: هر فردی ابتدا باید گلیم خود را از آب بیرون بکشد و بعد از آن به بهبود وضعیت جامعه و نجات مردم از گزند آسیب‌های اجتماعی کمک کند. مهمترین تکلیف بانوان مدیریت منزل، همسرداری، تربیت فرزندان صالح و شایسته است بانوان تعهد دارند سنگر خانواده را حفظ کنند و بعد از آن برای نجات جامعه اقدام کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بنده چندین سال است تأکید می‌کنم نرخ زاد و ولد در استان پایین است و تاکنون هم اقدام جدی در این زمینه رخ نداده است.
وی تصریح کرد: مقام مادری یکی از اهم مواردی است که بانوان باید نسبت به آن دغدغه داشته باشند، پس از آن تحصیل علوم و دانش مهم  است، برای تبلیغ علوم اسلامی بهتر است بانوان زبان دیگری جز زبان فارسی را بیاموزند تعلیم و تربیت بانوان طلبه باید الگویی برای جهان باشد.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: در برابر هجمه سنگین دشمنان باید 10 هزار سایت دینی فعالیت داشته باشند و همه این سایت‌ها به 10 زبان زنده دنیا، اسلام فقاهت و اسلام ناب محمدی را تبلیغ کنند.
وی ادامه داد: عدم رغبت طلاب به فراگیری زبان خارجی نقص محسوب می‌شود، برای پیشرفت در زمینه تبلیغ باید زبان‌هایی چون چینی، اسپانیایی و انگلیسی که افراد زیادی در جهان به این زبان‌ها تکلم می‌کنند را یاد بگیرند.
آیت‌الله دری نجف آبادی از فعالیت خوب حوزه علمیه خواهران استان تقدیر کرد و گفت: ارائه سطح سه در شهرستان‌های اراک و ساوه یکی از اقدامات مهم است، در سال 96 -97 سطح 4 نیز ارایه خواهد شد. طلاب باید آسیب شناسی در حوزه اجتماعی و فرهنگی را با قوت بیشتری دنبال کنند.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام بنافی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان نیز گفت: یکی از دغدغه‌های ما شناسایی افراد فارغ‌التحصیل حوزه علمیه و استفاده از ظرفیت آنها در ارگان‌های مختلف است.
وی تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی و فکری قوی نیازمند حضور بانوان طلبه است، خوشبختانه بانوان طلبه اراک دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که اگر درست هدایت شوند هر کدام می‌توانند منشا خیر و برکت باشند.
حجت‌الاسلام بنافی ادامه داد: بخش مهمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و فعالیت آنها در علوم اسلامی و تبلیغ دین آمار بزهکاری در جامعه را کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر سازمان‌ها با یکدیگر انسجام کافی داشته باشند می‌توانند دنیا را از موج‌های انحرافی نجات دهند و در وهله اول پاسخگوی اندیشه‌های وارداتی و پس از آن پاسخگوی شبهات باشند.
حجت‌الاسلام بنافی تصریح کرد: هدف از برگزاری اولین گردهمایی فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران اراک، رفع بخشی از نیازهای جامعه و ادامه تحصیل بانوان طلبه است امروز فارغ‌التحصیل حوزه باید به تبلیغ بپردازند و جایز نیست بدون برنامه وارد این حیطه شوند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان در پایان یکی از برنامه‌های موفق سال گذشته را اعزام مبلغ و تقویت کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: تربیت تیم پژوهشی و برنامه محور حرکت کردن یکی از برنامه‌هایی است که امسال با قدرت دنبال می‌شود.
captcha