تخصیص دو میلیارد و 600 میلیون ریال برای کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم
کد خبر: 3599642
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
دریکوند خبر داد:

تخصیص دو میلیارد و 600 میلیون ریال برای کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از تخصیص دو میلیارد و 600 میلیون ریال برای کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم استان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار در سال‌ تحصیلی جدید 50 درصد از هزینه کتب درسی این دانش‌آموزان را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص دو میلیارد و 600 میلیون ریال برای کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم استان، گفت: آموزش و پرورش به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار در سال‌تحصیلی جدید 50 درصد از هزینه کتب درسی این دانش‌آموزان را پرداخت می‌کند.
وی افزود: توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان یکی‌ از سیاست‌های محوری دستگاه تعلیم و تربیت است و تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار همانند سایر دانش‌آموزان از فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برخوردار شوند.
دریکوند اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند برای رفع دغدغه‌های آموزشی دانش‌آموزان مناطق محروم چاره‌اندیشی کند پوشش تحصیلی در دوره‌های متوسطه اول و دوم بالاتر خواهد رفت.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که در حال حاضر نرخ پوش تحصیلی  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  بیش‌از 99 درصد است، تصریح کرد: پوشش تحصیلی دوره‌های  اول  و دوم متوسطه هم  بیش‌از 85 درصد است .
دریکوند در ادامه تحت پوشش قرار گرفتن 680 آموزشگاه دوره ابتدایی و 124هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش و مراکز پیش‌دانشگاهی اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح آموز ش و پرورش نیمی از هزینه کتب درسی دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار را به‌صورت کمک سرانه به حساب آموزشگاه‌ها واریز می‌کند و دانش‌آموزان بر اساس قیمت روی جلد کتب تنها 50 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.
captcha