هر یک رأی بیشتر مردم به معنای شکست توطئه امریکایی ـ سعودی ـ صهیونیستی است
کد خبر: 3600433
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
شیخ‌الاسلام:

هر یک رأی بیشتر مردم به معنای شکست توطئه امریکایی ـ سعودی ـ صهیونیستی است

گروه سیاسی: مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری با سفر ترامپ به شاهنشاهی سعودی و سرزمین اشغالی و تلاش برای ایجاد «ناتوی عربی» علیه ایران گفت: هر یک رأی بیشتر مردم در انتخابات باعث شکست این توطئه آمریکایی ـ سعودی ـ صهیونیستی علیه ایران خواهد شد.

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تأثیر امنیت آفرین و مصونیت‌ساز انتخابات و مشارکت حداکثری برای کشور در شرایط امروز منطقه و فضای بین‌الملل گفت: ابتدای انقلاب اسلامی وقتی صحبت از اسلام امریکایی، اسلام طاغوت و اسلام استکبار در مقابل اسلام پابرهنگان، اسلام ناب محمدی و اسلام مستضعفین و ملت‌ها می‌شد شاید برای خیلی افراد این مفاهیم روشن و شفاف نبود. اما بعد از مدتی مشخص شد این دو جبهه واقعی است و در حد نظریه و تئوری نیست.

همزمانی انتخابات با نمایش قدرت جبهه استکبار در منطقه


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که چندی پیش با قاریان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن داشتند از دو جبهه هویت ایمانی و هویت کفر و منطقه نفوذ طاغوت و منطقه نفوذ الله سخن گفتند.

شیخ‌الاسلام اظهار کرد: الان انتخابات ریاست جمهوری با نمایش قدرت جبهه استکبار به رهبری آمریکای جنایتکار در همسایگی ما همزمان شده است. دو روز پس از انتخابات 29 اردیبهشت، آقای ترامپ به شاهنشاهی سعودی سفر می‌کند و در آنجا نیز شاهنشاهی سعودی می‌خواهد به نیابت از جهان اسلام از ترامپ میزبانی کند و در این راستا از شاهنشاهان مختلف عربی و اسلامی برای حضور در این نشست دعوت کرده است و طبق ادعایی که کرده‌اند می‌خواهند ارتشی را تحت عنوان «ناتوی عربی ـ اسلامی» علیه ایران ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: آقای مک مستر، رئیس شورای امنیت ملی آمریکا و تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفته‌اند در این سفر می‌خواهیم اتحادی علیه ایران و داعش ایجاد کنیم. اما واقعیت این است که این اتحاد علیه ایران است زیرا داعش را که خودشان درست کرده‌اند.

هر رأی بیشتر به معنی شکست توطئه آمریکایی ـ سعودی ـ صهیونیستی علیه ایران
 
مشاور وزیر امور خارجه تأکید کرد: لذا هر یک رأی بیشتر در انتخابات باعث شکست این توطئه آمریکایی ـ سعودی ـ صهیونیستی علیه ایران خواهد شد. البته امروز دنیای استکبار به سردمداری آمریکا در ضعیف‌ترین وضعیت خود دارد. ترامپ قاعدتا در اولین سفر خارجی خودباید به انگلستان، به عنوان نزدیکترین متحد و هم‌پیمان خود، سفر می‌کرد همانطور که خانم ترزا می در اولین سفر خارجی خود به آمریکا سفر کرد. اما مردم انگلیس دو میلیون امضا جمع کردند که ترامپ نباید به انگلیس سفر کند. لذا اینکه اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان سعودی است یک نقطه ضعف برای امریکاست.

وی ادامه داد: زیرا رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نماد لیبرال دموکراسی و تمدن غربی در اولین سفر خارجی به کشوری سفر می‌کند که نماد دیکتاتوری، شاهنشاهی، کودک‌کشی، ضدیت با حقوق بشر و ارتجاع است و هیچ اعتقادی به دموکراسی ندارد که این نشان از ضعف شدید درونی آمریکا دارد.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: براین اساس ملت ایران باید در مقابل این نمایش ضد ایرانی به طور یکپارچه و گسترده به صحنه انتخابات بیاید. اینکه 40 درصد یا 70درصد مردم در انتخابات شرکت کنند پیام‌های مختلفی دارد و تأثیر متفاوتی بر خنثی‌سازی این توطئه استکباری می‌گذارد.

«نه» و «آری» مشارکت حداکثری در انتخابات به کدام سو است
 
مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: در واقع رأی مردم در 29 اردیبهشت رأی به اسلام، استقلال، امنیت و ادامه «نه» بزرگی است که در جریان انقلاب اسلامی به استبداد و استکبار داده شد. امروز باید با رأی خود فریاد بلندی از طرف ملت ایران زده شود. قطعا فضای انتخابات آرام و بدون تنش و جنجال خواهد بود ولی  صدا و پیام این رأی بسیار بلند و تأثیرگذار خواهد بود.  

وی افزود: از طرف دیگر سفر بعدی ترامپ پس از عربستان سعودی، به رژیم صهیونیستی خواهد بود و لذا چشم امید فلسطینی‌ها نیز به نوعی به انتخابات ایران است. شاید ما با یک رأی وظیفه خود را انجام دهیم اما حضور گسترده مردم بر روحیه مردم فلسطین بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند اولین سفر خارجی ترامپ را با شکست مواجه سازد.

شیخ‌الاسلام اظهار کرد: در واقع شکست ترامپ در سفر به عربستان، باعث می‌شود که آمریکا نتواند با دستاورد بزرگی به اسرائیل سفر کند و نتواند توطئه‌های ضد ایرانی و ضد فلسطینی خود را به پیش ببرد.

مشاور وزیر امور خارجه ابراز کرد: لذا اهمیت حضور مردم در انتخابات تنها به داخل مرزها محدود نشده و جبهه مقاومت را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروز اگر مشارکت گسترده مردم به تقویت امنیت و اقتدار داخلی بینجامد در سطح منطقه نیز قطعا امیدواری جبهه مستضعفین و محور مقاومت در مقابله با جبهه تکفیری‌ها و تروریست‌ها را به دنبال خواهد داشت.
   
وی در پایان تأکید کرد: در حقیقت حضور گسترده مردم در انتخابات نه بزرگی به اسلام آمریکایی، اسلام استکبار، اسلام طاغوت، ناتوی عربی از یکسو و آری به امنیت داخلی، استقلال، اسلام ناب محمدی، مردمسالاری دینی، جمهوری اسلامی و پشتیبانی از جبهه مقاومت و ملت فلسطین است.
captcha