مشارکت 160 هزار دانش‌آموز لرستانی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3601189
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

مشارکت 160 هزار دانش‌آموز لرستانی در مسابقات قرآن

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که بیش‌از 160 هزار دانش‌آموز لرستانی در مسابقات قرآنی، احکام، اذان و نهج‌البلاغه شرکت کردند به حضور 800 روحانی در مدارس لرستان اشاره کرد و گفت: نمی‌توان ارتباط و پیوستگی بین دین و معنویت را با مسائل آموزشی نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان جمعه، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، به مشارکت بیش‌از 160 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی، احکام، اذان  و نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: این آمار گواه خوبی  است که نشان دهد آموزش و پرورش با محوریت سند تحول بنیادین و مبانی تربیتی و دینی به‌دنبال تربیت دانش‌آموزان خودباور و خداباور است.
وی افزود: محور فعالیت‌های آموزش و پرورش برگرفته از نظام ارزشی و مکتب تربیتی اسلام است و هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که با مبانی دینی و اخلاقی جامعه مسلمان ایران مغایرت داشته باشد.
دریکوند به حضور 800 روحانی در مدارس لرستان اشاره کرد و ادامه داد: نمی‌توان ارتباط و پیوستگی  بین دین و معنویت را با مسائل آموزشی نادیده گرفت.  
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: در باورهای دینی ما هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و نمی‌توان برای رسیدن به یک هدف از ابزار و وسیله‌های غیر اخلاقی استفاده کرد.  
وی در ادامه به ضرورت انعکاس اخبار و برنامه‌های تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: مهمترین رسالت آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی است و این فرهنگ‌سازی با سکوت تحقق نمی‌یابد.
دریکوند ارتباطات انسانی  و پذیرش متقابل را عاملی مهم برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود:  آموزش و پرورش از دستگاه‌های فعال در عرصه اطلاع‌رسانی عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت حضوری تاثیرگذار در رسانه‌ها و فضاهای مجازی دارد.
captcha