سلایق سیاسی را در پیگیری مطالبات مردم دخیل نمی‌دانم
کد خبر: 3605609
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

سلایق سیاسی را در پیگیری مطالبات مردم دخیل نمی‌دانم

گروه اقتصادی: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌گاه سلایق سیاسی نمایندگان مجلس در پیگیری مطالبات استان دخیل نبوده و اگر قرار است کاری انجام شود منافع استانی را مد نظر قرار می‌دهیم نه منافع حوزه انتخابی خود را.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز، پنجشنبه 11 خردادماه، در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: دولت بعد از انتخابات، دولت همه مردم است و این انتظار می‌رود که همه مدیران به سیاست‌های دولت احترام گذاشته و با آن‌ها همسو باشند، مدیری که به سیاست‌های اجرایی دولت اعتقاد نداشته باشد مطمئنا برنامه‌های تکلیفی سازمان خود را درست انجام نمی‌دهد.
وی با اشاره به اعتبارات استانی گفت: سال گذشته موضوع پیگیری ردیف‌های ملی را برای مدیران استانی مطرح کردیم، امسال باید نهادها برنامه‌ و عملکرد خود را در این راستا ارائه دهند تا مشخص شود هر دستگاه و مدیری چقدر توانسته در این خصوص اعتبار ملی جذب کند و به عقیده بنده شایستگی مدیران و مثبت قلمداد کردن فعالیت‌شان از این طریق مشخص می‌شود.
مقدسی تصریح کرد: از مدیران انتظار داریم که در ردیف‌های ملی دنبال جذب اعتبار باشند در واقع به دنبال این هستیم که در یک سال گذشته مدیران ما چقدر توانسته‌اند از منابع ملی استفاده و به اعتبار استانی اضافه کند؟ این شاخصه موفقیت یک مدیر است، اعتباراتی که مدیر از استان دریافت کرده و توزیع می‌کند کار ارزشمندی نیست. تا پایان برنامه ششم قرار است سهم اعتبارات استانی از مجموع کل اعتبارات 30 درصد شود اما در کنار این موضوع 70 درصد اعتبار همچنان ملی است. این عنایت خاص همه مدیران را می‌طلبد که امسال بطور جد به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 900 میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی گفت: بخشی از این اعتبار سال گذشته اختصاص یافت، باید به عنوان یک اولویت به دنبال جذب مابقی اعتبارات باشیم، 900 میلیارد تومانی که قرار است در عرض دوسال پرداخت شود می‌تواند تحول ایجاد کند و دولت متعهد است که این رقم را صددرصد تخصیص بدهد.
مقدسی در پایان بیان کرد: در مجمع نمایندگان، منافع مردم و استان مدنظر هستند و هیچ گاه سلایق سیاسی نمایندگان در پیگیری مطالبات استان دخیل نبوده است و اگر قرار است کاری انجام دهیم منافع استانی را مد نظر قرار می‌دهیم نه منافع حوزه انتخابی خود را. در حوزه مدیریت شهری این انتظار می‌رود که نسبت به خدمات ارزشمند گذشته شاهد تحول عظیمی در مدیریت شهری باشیم.
captcha