می‌خواهند با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی مانع ورود گردشگران خارجی شوند
کد خبر: 3610787
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

می‌خواهند با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی مانع ورود گردشگران خارجی شوند

گروه اجتماعی: یک کارشناس گردشگری مذهبی گفت: کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی با اسلام‌هراسی و ایران‌گریزی، دلهره‌ای را در توریست‌های خود ایجاد کرده‌اند.

بیدقی، کارشناس گردشگری مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، در رابطه با دلیل رونق داشتن گردشگری مذهبی در ایران، اظهار کرد: کشور ما دارای مذهب شیعه است و وجود مرقد‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه‌(ع) و یکسری از امام زاده‌های بزرگوار مثل شاه چراغ و.... باعث شده که اغلب شیعیان کشورهای دیگر برای زیارت به ایران سفر کنند.
وی در رابطه با ظریف‌های کمتر دیده شده گونه‌های دیگر گردشگری در ایران، افزود: یکی از علت‌های آن اسلام هراسی و ایران گریزی است که در دنیا برای آن تبلیغات می‌کنند و در واقع کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی دلهره‌ای را در بین توریست‌های خود ایجادکرده‌اند. 
این کارشناس گردشگری بیان کرد: اغلب آن‌هایی که به کشور ایران وارد می‌شوند، به این موضوع اذغان دارند که قبل از ورود به ایران طرز فکر دیگری نسبت به ایران داشتند و با یک استرس اولیه وارد ایران می‌شده‌اند و پس از ورود به ایران فکر و تصورشان نسبت به ایران تغییر پیدا کرده و تصوری که از رفت و آمد خانم‌ها و پوشش و نوع حجابشان داشته‌اند با مواردی که مشاهده کردند کاملاً متفاوت با آن چیزی بود، که قبلا شنیده بودند.
این کارشناس گردشگری مذهبی در رابطه با مشکلات موجود در رابطه با ورود گردشگران به شهراصفهان بیان‌کرد: در حال حاضر اولین مشکلی که در اصفهان وجود دارد نبود بحث زیرساخت‌های اقامتی درشهر اصفهان است و ما  در اصفهان شدیداً مشکل اقامت داریم برای مثال اگر آژانسی بخواهد گردشگران زیادی را وارد ایران بکند، با اولین مشکلی که مواجه می‌شود تعداد محل‌های اقامتی و هتل‌هاست و بعد از آن قابلیت‌های زیادی نیز در شهر اصفهان وجود دارد که مفقود مانده است.  
وی در رابطه با علت افزایش گردشگران در چند سال اخیر بیان کرد: در دنیا رویکردی به‌وجود آمده است که سیاست کشور ما تغییر پیدا کرده و در حال گفت و گو با دنیا است و از حالت انقباضی بیرون آمده  و حالت انبساطی پیدا کرده و این  در ورود گردشگران بسیار مؤثر بوده است.
وی اضافه کرد: تمامی مسافران قبل از سفر به هر کشوری اطلاعات لازم را در مورد آن کشور به دست می‌آورند و نظرات مسافران ورودی به آن کشور را نیز می‌سنجند و بازخورد آن‌ها را در نظر می‌گیرند بنابراین مسافرانی که قصد ورود به ایران را دارند نیز با چنین رویکردی وارد ایران می‌شوند و وقتی مشاهده می‌کنند که کشور ایران در حال تعامل با دنیاست با خیال راحت‌تر به ایران مسافرت می کند.
بیدقی بیان کرد: وجود امنیت داخلی در کشورها و اینکه کشورها در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند، بسیار در ورود گردشگران تأثیرگذار است.
captcha