ابهر؛ شهری با جاذبه‌های گردشگری مذهبی
کد خبر: 3611165
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
شمشیری گفت:

ابهر؛ شهری با جاذبه‌های گردشگری مذهبی

گروه فرهنگی: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: ابهر با دارا بودن بقاع متبرکه و مسجد 1025 ساله یکی از مقاصد مهم برای گردشگری مذهبی است.

عباس شمیشری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: شهرستان ابهر با دارا بودن بقاع متبرکه و مسجد 1025 ساله روستای قروه، یکی از مقاصد مهم برای گردشگری مذهبی است و علاقه‌مندان به ویژه با استفاده از تعطیلات تابستانی می‌توانند از این امکان بازدید داشته باشند.

شمشیری با اشاره به اینکه وجود بقاع متبرکه و حرم امامزادگان، فضای معنوی شهرستان ابهر را دوچندان کرده است، تصریح کرد: وجود بقاع متبرکه و امامزادگانی از جمله امامزاده اسماعیل شناط، امامزاده یعقوب صائین‌قلعه، امامزاده یحیی و امامزاده زیدالکبیر بر جاذبه‌های گردشگری ابهر افزوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: روستای قروه که قدیمی‌ترین مسجد استان زنجان با قدمت 1025 سال را در خود جای داده و معماری صخره‌ای دست‌کند نیز در آن وجود دارد نیز، از دیگر جاذبه‌های گردشگری ابهر است.

از دیگر جاذبه‌های میراث تاریخی این شهرستان می‌توان به موزه باستان‌شناسی ابهر اشاره کرد که در آن علاوه بر آثاری از عصر آهن و هزاره‌های اول و دوم، آثار فاخر دوره اسلامی در معرض دید عموم قرار دارد.

یادآور می‌شود، ابهر یکی از شهرهای استان زنجان و مرکز شهرستان ابهر به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان زنجان پس از شهر زنجان محسوب می‌شود. این شهر در ۹۰ کیلومتری جنوب شرق زنجان و ۲۳۰ کیلومتری غرب تهران واقع شده است.

captcha