آغاز ثبت‌نام طرح «مربی قرآن کودک خود شوید» در استان مرکزی
کد خبر: 3611516
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

آغاز ثبت‌نام طرح «مربی قرآن کودک خود شوید» در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی شمیم گل‌های قرآنی اراک گفت: دوره آموزشی کوتاه مدت «مربی قرآن کودک خود شوید» ویژه مربیان قرآنی در استان مرکزی برگزار می‌شود.

ملیحه طورانی، مدیر مؤسسه شمیم گل‌های قرآنی اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت:دوره آموزشی «مربی قرآن کودک خود شوید» در ارتباط با تربیت تخصصی مربیان قرآنی در بخش مهد و پیش دبستانی اجرایی خواهد شد.
وی بیان کرد: این دوره کوتاه مدت، آموزش‌های قرآنی لازم را نه به صورت عامیانه بلکه تخصصی ارائه می‌دهد البته این دوره به مربیان قرآن محدود نمی‌شود بلکه مادران نیز می‌توانند با شرکت در این دوره و فراگیری آموزش صحیح قرآن، فرزندان خردسال خود را در منزل آموزش دهند.
طورانی تصریح کرد: طرح «مربی قرآن کودک خود شوید» سابقاً نیز در استان مرکزی اجرا شده است، اما فاقد نمایندگی بود؛ لذا پیش از ماه مبارک رمضان با مراجعه به دارالقرآن خانه کارگر در استان تهران قراردادی به این منظور به امضاء رسید.
مدیر مؤسسه قرآنی شمیم گل‌های قرآنی افزود: براساس این قرارداد، نمایندگی برگزاری دوره آموزشی«مربی قرآن کودک خود شوید» به مؤسسه قرآنی شمیم گل‌های قرآنی اراک داده شد. شرط سنی بانوان شرکت کننده در این دوره از 18-40 سال است و دارندگان حداقل مدرک دیپلم به بالا می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.افرادی که بالاتر از سن مجاز و دیپلم به پایین هستند نیز می توانند در دوره شرکت کنند و فقط برای آنها گواهی نامه صادر خواهد شد.
طورانی افزود: سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل قرآن، روانشناسی، خلاقیت، زبان آموزی، بهداشت و تغذیه است و برای تدریس نیز از اساتید تهران استفاده می‌شود. این دوره آموزشی از اواخر تیر یا مردادماه به مدت 4 روز و حداکثر با شرکت 30 نفر در هر کلاس برگزار می‌شود، در پایان برای هر یک از شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون کتبی و شفاهی و گذراندن 70ساعت کارورزی گواهینامه معتبر از تهران صادر می‌شود.
مدیرمؤسسه قرآنی شمیم گل های قرآنی گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌های اولیه ثبت‌نام در شهرهایی نظیر اراک، تفرش، شازند، سنجان و محلات آغاز شده است، علاقمندان برای شرکت در دوره به آدرس نمایندگی مؤسسه شمیم گل‌های قرآنی به آدرس اراک، میدان انقلاب، بالاتر از تالار ایرانیان مراجعه یا با شماره 09189875486 تماس حاصل کنند.
captcha