بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شریف در مخالفت با انحلال معاونت فرهنگی
کد خبر: 3615832
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شریف در مخالفت با انحلال معاونت فرهنگی

گروه دانشگاه: در پی انتشار خبر انحلال معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف و ادغام آن با معاونت دانشجویی این دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه بیانیه‌ای در مخالفت با این اقدام صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، چند روزی است خبرهایی مبنی بر انحلال معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف و و ادغام آن با معاونت دانشجویی این دانشگاه به گوش می‌رسد که بر اساس اطلاعات واصله از سوی برخی مسئولین معاونت فرهنگی حکم این ادغام به امضا رسیده، اما هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.
بر اساس این گزارش، تقریبا تمامی تشکل‌های دانشجویی با این اقدام مخالفت کرده‌اند و در پی آن بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
وقتی بنیانگذار کبیر انقلاب دانشگاه را محل ساختن انسان‌ها می داند و مسئولین دانشگاه در سخنرانی‌هایشان به لزوم پرورش دانشجویان چند بعدی تاکید می کنند، این انتظار میرود که به فعالیت های فرهنگی دانشجویی به عنوان یک موضوع فوق برنامه و حاشیه ای نگاه نشود بلکه باید در متن دانشگاه و فعالیتها و تصمیم‌گیری‌های آن، نمودار باشد.

در سالیان گذشته همواره شاهد فراز و نشیب هایی در حوزه ی مدیریت معاونت فرهنگی و سیاست های آن در دانشگاه بوده ایم. حال چند هفته ایست که از انتشار خبر انحلال معاونت فرهنگی آن هم در سکوت خبری ایام امتحانات و تعطیلی ترم تحصیلی می گذرد. هیأت امنای دانشگاه در یک جلسه ی رسمی به یک باره تصمیم به ادغام این معاونت با معاونت دانشجویی کرده و شأن پیگیری امور فرهنگی در دانشگاه را به سطح یک مدیریت تنزل داده‌اند.

 علت هر چه که باشد، تنزل و حواله کردن امور فرهنگی به معاونتی که طبیعتاً باید اول امور اجرایی مثل تغذیه و خوابگاه ها را پیگیری کند آسیب های جدی ای به فعالیت های فرهنگی دانشگاه می زند.
لذا ما فعالین دانشجویی از ریاست و هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف انتظار داریم، با لغو این تصمیم که در روزهای اخیر باعث نگرانی های عمیق تمامی دانشجویان و دلسوزان فرهنگی دانشگاه شده است، نشان دهند که امر پرورش دانشجوی نخبه صرفاً یک شعار نیست و دانشگاه شریف همانگونه که در مسائل آموزشی و پژوهشی پیشتاز است در امور فرهنگی نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

همانطور که اخیرا با انتخاب یک معاون از جنس فرهنگ و با سابقه درخشان فرهنگی، شور و نشاط و اقدامات جدی در فضای فرهنگی دانشگاه ایجاد شده است، انتظار داریم با لغو مصوبه ی اخیر به ادامه ی این فضای مثبت در دانشگاه کمک کنید.

بی شک لغو ادغام معاونت های فرهنگی و دانشجویی نه تنها به هیچ وجه به معنی سست بودن مجموعه های تصمیم گیر دانشگاه نیست بلکه این تجدید نظر شأن ریاست و هیأت امنای دانشگاه را به این خاطر که برای نظر دانشجویان اهمیت و اعتبار قائل و مانع حذف صدای دانشجویان شده‌اند، ترفیع می دهد.
captcha