لزوم ایجاد فضای امن برای کودکان در فضای مجازی
کد خبر: 3616056
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

لزوم ایجاد فضای امن برای کودکان در فضای مجازی

گروه اجتماعی: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فعالیت کودکان در فضای مجازی مورد توجه جدی قرار نگرفته است، گفت: افزایش دانش والدین نسبت به فضای مجازی نیازمند اطلاع رسانی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 15 تیر ماه، جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، در مراسم امضای تفاهم نامه کانون با پلیس فتا که درسالن گالری شهید رسول فرخی ارومیه برگزار شد؛ اظهار کرد: سلامت روان کودکان با استفاده غیر اصولی از فضای مجازی مورد تهدید قرار می گیرد  و باید امینیت کامل برای استفاده کودکان از فضای مجازی فراهم شود.

وی با تاکید به افزایش دانش دروالدین تاکید کرد: اطلاعات والدین در مورد فضای مجازی نسبت به فرزندانشان کم تر است و والدین باید با افزایش سطح دانش خود، این فاصله شناختی از فضای مجازی را از بین ببرند.

وی افزود : برای افزایش دانش خانواده ها در مورد فضای مجازی، نیازمند اطلاع رسانی رسانه ها و ارگان های مربوطه هستیم.

زاهدی ادامه داد: آموزش و توجه بیشتر به کودکان و بستر سازی رشد سالم کودکان ضامن سلامت و بالندگی  آینده جامعه جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: کارگروه صیانت از حقوق کودکان در فضای مجازی، به منظور آشنایی شصت نفر از مربیان فرهنگی مدارس و کارشناسان آذربایجان غربی از فضای مجازی در حال برگزاری می باشد.

در ادامه سرهنگ حسن کوره بلاغی، رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی نیز عنوان کرد: امروزه نگرانی ها از ماهواره، به سمت فضای مجازی کشیده شده است و با همه گیر شدن فضای مجازی، رابطه والدین و فرزندان و همسایگان دچار تاثیر منفی شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب افزود:  فضای مجازی همچون سیل است که باید با سد سازی، استفاده مفید از فرصت های فضای مجازی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای استفاده بهینه و امن جامعه از فضای مجازی، نیازمند راه اندازی و توسعه اینترنت و برنامه های بومی و ساخت ایران هستیم.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی بیان کرد: امروزه دشمنان ایران و اسلام، جنگ را از پشت خاکریز به داخل خانه کشانده اند. و مسئولان رسانه ها باید با اطلاع رسانی و آگاهی مردم، مانع از بروز آسیب به خانواده ها شوند.

در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری جهت صیانت از بروز آسیب های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان به امضای
جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی و سرهنگ کوره بلاغی رئیس پلیس فتای استان رسید.

captcha