آموزش رایگان قرآن ویژه بی‌سوادان در اراک
کد خبر: 3617506
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

آموزش رایگان قرآن ویژه بی‌سوادان در اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی(ع) اراک گفت: آموزش روخوانی ویژه بی‌سوادان برای افراد 40 سال به بالا و به صورت رایگان در این مؤسسه انجام می‌شود.

رضا آقا محمدی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی(ع) اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: فعالیت این مؤسسه از تابستان سال 1393 با آموزش 150 قرآن‌آموز آغاز شد و امسال در فصل تابستان تربیت 300 قرآن‌آموز را برعهده داریم، در سال 94 نیز تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه به 400 نفر رسید.
آقامحمدی خاطرنشان کرد: روخوانی، روانخوانی، حفظ جزء سی، حفظ موضوعی قرآن، تجوید سطح یک و دو و الفبای عربی از جمله آموزش‌های این مؤسسه است. همچنین طرح روخوانی ویژه بی‌سوادان برای افراد 40 سال به بالا و به صورت رایگان اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: در این دوره به افرادی که بهره‌ای از سواد ندارند یا بهره کمی دارند علاوه بر آموزش الفبا، روخوانی مقدماتی قرآن آموزش داده می‌شود به حدی که فرد بتواند بدون کمک دیگران قرآن را قرائت کند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت امام حسن مجتبی(ع) اراک افزود: قرآن‌آموزان می‌توانند در این مؤسسه از تخفیف 20 درصدی شهریه برخوردار می‌شوند و البته مؤسسه خودگردان اداره می‌شود، 25 مربی در این مؤسسه فعالیت دارند همچنین24 کارآموز قرآن در کنار مربیان در این مؤسسه مشغول هستند.
captcha