کار قرآنی رایگان در شازند بدون حمایت دولت و مردم
کد خبر: 3619262
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

کار قرآنی رایگان در شازند بدون حمایت دولت و مردم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور شازند با بیان اینکه مکان این مؤسسه مناسب نیست، گفت: کلاس‌های این مؤسسه بدون شهریه و رایگان برگزار می‌شود؛ چراکه اگر صحبتی از شهریه شود همین استقبال نیز به شدت کاهش خواهد یافت، نگاه عموم مردم بر این است که برای کلاس قرآن هزینه نکنند.

صفرعلی سلیمی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور شازند، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: این مؤسسه در حال حاضر با مشکل فضای فیزیکی مواجه است، مکان فعلی مؤسسه مناسب نیست هر چند همین فضا را ارشاد در اختیار مؤسسه قرار داده است.
وی افزود: نزدیک به دو سال است که این مشکل را پیگیری می‌کنیم اما نتیجه‌ای نداشت اگر وام قرض‌الحسنه به مؤسسه اعطا‌ می‌شد تا مکان مناسبی را رهن ‌کنیم، دوره‌های بیشتری را برای قرآن‌آموزان برگزار می‌کردیم و مؤسسه را توسعه می‌دادیم  در این صورت امکان اخذ شهریه هم بهتر فراهم می‌شد.
سلیمی ادامه داد: چند سال پیش نام این مؤسسه به عنوان مؤسسه نمونه در زمینه حفظ و مفاهیم شناخته شد اما به دلیل نداشتن بودجه فعالیت‌ها را کاهش دادیم و از آن دوران دور شدیم.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه آنطور که شایسته است حمایت صورت نمی‌گیرد این مؤسسه سال 84 با 4 قرآن‌آموز کار خود را آغاز کرد و امروز با 200 نفر کار را ادامه می‌دهیم.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت نور شازند افزود: کلاس‌های روخوانی و روانخوانی، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه، حفظ سه جزء اول، جزء 30، حفظ سوره واقعه، فجر و یاسین برای سنین 16-12 سال از برنامه‌های این مؤسسه است. اغلب قرآن‌آموزان نیز دانش‌آموزان هستند که به واسطه پیشینه فرهنگی بنده در مؤسسه ثبت‌نام می‌کنند.
وی اظهار کرد: کلاس‌های این مؤسسه بدون شهریه و کاملاً رایگان برگزار می‌شود چراکه اگر صحبتی از شهریه شود همین استقبال نیز به شدت کاهش خواهد یافت، نگاه عموم مردم بر این است که برای کلاس قرآن هزینه نکنند.
captcha