عشایر و حاشیه‌نشینان خدمات درمانی با تعرفه دولتی دریافت می‌کنند
کد خبر: 3620591
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

عشایر و حاشیه‌نشینان خدمات درمانی با تعرفه دولتی دریافت می‌کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مردادماه امسال، کلیه افرادی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، از خدمات درمانی سرپایی و بستری با تعرفه دولتی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، محمد صفدری، مدیرکل سازمان بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: بر اساس قانون اساسی، سازمان بیمه سلامت موظف شده است تا همه مردم کشور، کسانی که شماره ملی و شناسنامه ایرانی دارند، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
وی اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان، 2 میلیون و 400 هزار نفر بیمه‌شده داریم که از این تعداد، یک میلیون و 600 هزار نفر عشایر و روستایی هستند که با کشاورزی و دامداری، مایحتاج زندگی جامعه را تأمین می‌کنند، با این حال توانایی مالی اندکی دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه اگر کسی بخواهد دفترچه بیمه مشابه کارمندان دولت دریافت کند باید ماهیانه 40 هزار تومان پرداخت کند، افزود: همچنین در شهرها نیز افرادی هستند که توانایی مالی لازم را ندارند، بنابراین دولت برای این افراد، دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان صادر کرد.
وی بیان کرد: از ابتدای مردادماه امسال، کلیه افرادی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، از خدمات درمانی سرپایی (به‌جز دارو) و بستری با تعرفه دولتی بهره‌مند شوند.
صفدری اظهار کرد: بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی در شهرستان‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر قرار دارند و مراجعه کنندگان می‌توانند تنها با پرداخت 10 درصد هزینه، خدمات درمانی دریافت کنند.
captcha