شرکت 2433 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای ایلام از ابتدای امسال
کد خبر: 3622598
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

شرکت 2433 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای ایلام از ابتدای امسال

گروه اجتماعی: رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام از رشد 67 درصدی مشارکت در آزمون‌ها نسبت به سال گذشته و افزایش 16 درصدی قبولی‌ها از امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2433 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای ایلام شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، روناک عالی‌پور، رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام، اظهار کرد : در حال حاضر در شهرستان‌های ایلام، دهلران، ایوان و آبدانان و دره شهر آزمون‌ها به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکپارچه کردن آزمون‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت آزمون، دقت و سرعت آنها دارد و امیدواریم تا پایان امسال همه آزمون‌ها در همه‌ی شهرستان‌های استان الکترونیکی شوند.
رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: در سال گذشته 1226 نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان شرکت کردند که از این تعداد 628 نفر موفق به گرفتن گواهی‌نامه مهارت شده‌اند که نسبت به سال ماقبل آن بیش از 51 درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم.
عالی‌پور ادامه داد: امسال 2433 نفر در آزمون‌ها شرکت کرده‌اند که از این تعداد نفر 1662 نفر قبول‌شده‌اند که 67 درصد نسبت به سال گذشته رشد شرکت‌کننده و 16 درصد هم افزایش قبولی داشته‌ایم.
عالی پور تقویت کیفیت آموزش‌ها و همسان‌سازی با استانداردهای روز دنیا را از اولویت‌های آموزش فنی و حرفه دانست و گفت: هدف از آموزش‌های فنی حرفه‌ای تربیت نیروی آچار به دست و توانمند برای توسعه استان و کشور است.
رئیس اداره سنجش و مهارت فنی و حرفه‌ای استان ایلام بابیان اینکه بیش از 15 حرفه صنعت ساختمان در فنی و حرفه‌ای ایلام آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر آزمون‌های ادواری که شرکت‌کننده به ‌صورت آزاد در آنها شرکت می‌کنند و به تازگی 21 رشته به‌صورت آزمون ادواری با تأیید سازمان انجام می‌شود.
captcha