مساجد ما حال و روز خوشی ندارند/ اختصاص 700 میلیون تومان جهت محرومیت‌زدایی در شیراز
کد خبر: 3623675
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
دوستدار:

مساجد ما حال و روز خوشی ندارند/ اختصاص 700 میلیون تومان جهت محرومیت‌زدایی در شیراز

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز یكی از غفلت‌هایی كه در نظام رخ داده است را غفلت از مساجد دانست و گفت:‌ باید اعتراف كنیم كه مساجد ما حال و روز خوشی ندارند كه این هم یكی از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدجعفر دوستدار، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز امروز، 5 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینكه موضوع نماز با مسجد به نوعی در هم تنیده شده است، گفت: مسجد ظرف نماز است اما علی‌رغم دستاوردهای بسیار زیادی كه در نظام داشتیم،‌ باید اعتراف كنیم كه غفلت‌هایی هم داشتیم كه از جمله این غفلت‌ها، غفلت از مساجد است.

وی با بیان اینكه باید اعتراف كنیم كه مساجد ما حال و روز خوشی ندارند كه این هم یكی از آسیب‌های اجتماعی است،‌ افزود: 97 درصد از شهدای انقلاب اسلامی اهل مسجد بودند اما امروز مساجد ما آن‌گونه نیست كه بتواند با آسیب‌های اجتماعی مقابله كند.

تنها به كاركرد عبادت در مساجد بسنده‌ كرده‌ایم

دوستدار، مساجد را خانه‌های امن خداوند بر روی زمین توصیف كرد و گفت: متأسفانه ما استفاده آنچنانی از این اماكن امن الهی نكرده‌ایم و از تمام كاركردهای مسجد طراز اسلامی تنها به كاركرد عبادت و ذكر بسنده كرده‌ایم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه یكی از كارهایی كه در دستور بسیج قرار گرفته است، بحث مسجدمحوری است، گفت: اگر مساجد ما تبدیل به مسجد طراز اسلامی شوند، قطعاً با كاهش آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهیم شد.

وی، نقش اركان مساجد را در رونق این اماكن الهی یادآور شد و گفت: در این راستا دوره‌های توانمندسازی برای اركان مساجد در شیراز برگزار كردیم كه در آن به هیئت امنا و خادمان مساجد آموزش‌های مختلفی نظیر تنظیم سیستم صوت،‌ احكام طهارت و مسائل مربوط به آتش‌نشانی و اسناد و اموال مساجد را آموزش دادیم.

برپایی دوره آموزشی طب اسلامی برای ائمه جماعات شیراز

دوستدار از برگزاری دوره آموزشی طب اسلامی در آینده نزدیك ویژه ائمه جماعات مساجد در شیراز خبر داد و گفت: این دوره به‌مدت یك هفته به‌منظور توانمندسازی ائمه جماعات مساجد شیراز برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در ادامه به دیگر فعالیت‌های این ناحیه از سپاه از جمله بحث محرومیت‌زدایی اشاره كرد و گفت: در حاشیه‌های شهر شیراز و حتی در مركز این كلان‌شهر نیز مناطق محرومی وجود دارند كه ما در این مناطق اقدام به محرومیت‌زدایی می‌كنیم.

اختصاص 700 میلیون تومان جهت محرومیت‌زدایی در شیراز

وی با بیان اینكه قریب 700 میلیون تومان جهت محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف شیراز اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: محرومیت‌زدایی یكی از حركت‌های جدی سپاه است كه در آن به تعمیر منازل مناطق محروم، تعمیر مساجد، ساخت خانه عالم و غیره اهتمام می‌ورزیم.

سپاه بقیةالله(عج) شیراز بیشترین گروه جهادی فارس را داراست

دوستدار با تصریح اینكه این ناحیه از سپاه با داشتن 22 گروه جهادی، بیشترین تعداد گروه جهادی در استان فارس را داراست،‌ افزود:‌ گروه‌های جهادی ما در 5 نقطه استان اقدام به محرومیت‌زدایی می‌كنند.

تهیه مجموعه كامل تولیدات نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در ادامه از برپایی نمایشگاه‌هایی به‌منظور تأمین نوشت‌افزارها اسلامی و همچنین پوشاك دانش‌آموزان خبر داد و گفت: یكی از كارهایی كه ما انجام داده‌ایم تهیه تولیدات نوشت‌افزارهای ایرانی ـ اسلامی است و به زودی مجموعه كاملی از آن را رونمایی خواهیم كرد و آمادگی توزیع این محصولات نیز به كل استان و كشور را داریم.

captcha