امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف اصفهان باجهاددانشگاهی صنعتی اصفهان
کد خبر: 3625036
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف اصفهان باجهاددانشگاهی صنعتی اصفهان

گروه اجتماعی: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در راستای تبادل تجربه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این ادارات جهت برگزاری مسابقات قرآن کریم و ترویج فرهنگ وقف تفاهم نامه‌ای را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجید معمار منتظرین، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای ترویج فرهنگ وقف و همچنین برگزاری مسابقات قرآن کریم با رویکرد هم فکری و همچنین مساعدت در برنامه ریزی و اجرای طرح‌های فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی براساس ظرفیت‌های موجود در مراکز دانشگاهی تفاهم نامه‌ای را با جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برای مدت یک سال امضا کرد.
وی افزود: همچنین یکی از زمینه‌های همکاری که در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته تشریک مساعی در اجرا و توسعه کیفی و کمی طرح‌های پژوهشی، برنامه‌های مذهبی، قرآنی، فرهنگی و اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم است.
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به همکاری بین این دو دستگاه در راستای نشر، ترویج و گسترش فرهنگ وقف و همچنین آشنایی مردم با اهمیت و جایگاه وقف در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای مهم این تفاهم نامه همکاری در برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی، همایش ها، سمینارها، دوره های تخصصی، کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و بلند در زمینه‌های مختلف با رویکرد ترویج فرهنگ وقف و همچنین برگزاری مسابقات قرآن کریم است.
مجید معمار منتظرین خاطر نشان شد: همچنین یکی از موضوعات مهمی که در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفته است ایجاد زمینه برای جلب مساعدت و همکاری جهت جذب خیرین و حمایت‌های مردمی در راستای انجام فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و آموزشی و همچنین محیا کردن زمینه برای ایجاد وقف های جدید توسط واقفان نیک اندیش در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در این تفاهم نامه بر استفاده طرفین از ظرفیت‌های موجود در دستگاهای خود در جهت تهیه، چاپ و انتشار کاتالوگ، بروشو، جزوه و کتاب در زمینه‌های مختلف تاکید شد.
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: حمایت از خانواده‌های بی بضاعت و محروم جهت بهرمندی از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی نیز یکی دیگر از بندهای این تفاهم نامه است که در این راستا برنامه ریزی‌های لازم و تدابیر مورد نیاز نیز بررسی و راهکارهای مناسب اتخاذ می شود تا زمینه برای توسعه علم و دانش و رفع تبعیض جهت استفاده اقشار کم درآمد و نیازمندان در این زمینه نیز محیا شود.
captcha