اجرای طرح محرومیت‌زدایی در 5 دهستان محروم/ 679 طرح عمرانی و غیرعمرانی اجرا می‎شود
کد خبر: 3628410
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
توسط سپاه لرستان انجام می‌گیرد؛

اجرای طرح محرومیت‌زدایی در 5 دهستان محروم/ 679 طرح عمرانی و غیرعمرانی اجرا می‎شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه لرستان از اجرای طرح محرومیت‌زدایی توسط سپاه ابوالفضل(ع) در پنج دهستان محروم استان شامل میربگ جنوبی نورآباد، شاهیوند چگنی، هومیان کوهدشت، زلقی شرقی الیگودرز و کشور در منطقه سپیددشت خرم‌آباد خبر داد.

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از اجرای طرح محرومیت‌زدایی توسط سپاه ابوالفضل(ع) در پنج دهستان محروم استان خبر داد و گفت: پنج دهستان محروم در سطح استان شامل دلفان، شاهیوند، کوهدشت، سپیدشت، الیگودرز با استاندارهای ملی هماهنگ و محرومیت‌زدایی می‌شوند.
وی افزود: این پنج دهستان محروم استان شامل میربگ جنوبی نورآباد، شاهیوند چگنی، هومیان کوهدشت، زلقی شرقی الیگودرز و کشور در منطقه سپیددشت خرم‌آباد هستند.
فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که ضریب محرومیت این پنج دهستان 8 و 9 است، اظهار کرد: در بحث فرهنگی، تعلیم و تربیت، اشتغالزایی و زیرساخت‌ها را امسال آغاز می‎کنیم.
کشکولی با بیان این‌که طرح مربوط به این دهستان‌ها آماده است و اعتبار آن نیز فراهم شده است، ادامه داد: این طرح از اول مهرماه امسال در راستای محرومیت‌زدایی در این دهستان‌ها آغاز خواهد شد.
وی گفت: طی سال‌جاری تا سال آینده 575 طرح غیرعمرانی شامل معیشت، توزیع سبد غذایی، لوازم‌التحریر، جهیزیه و 104 طرح ساخت و ساز و عمرانی از قبیل ساخت خانه برای محرومین،مسجد و غسالخانه در مناطق محروم توسط سپاه اجرا می‎شود.
کشکولی همچنین به ایجاد مرکزی به‌عنوان مرکز فرهنگی در اسدآبادی خرم‎آباد خبر داد و اضافه کرد: این قرارگاه جوادالائمه(ع) کارش مقابله با مواد مخدر است اما مقابله آن با مقابله سایر دستگاه‌ها متفاوت است در این برنامه شش محله آلوده به موادمخدر که خرید و فروش مواد مخدر در آن انجام می‎گیرد شناسایی شده و با کمک خیرین تلاش داریم که مصرف‌کنندگان مواد مخدر را تحت درمان ببریم و با ایجاد شغل برای فروشندگان مواد مخدر این محلات خود این افراد و خانواده‌های آنها را تحت صیانت قرار دهیم در این طرح حتی برای خانواده‌هایی که سرپرست آنان به‌خاطر خرید و فروش مواد مخدر اعدام و یا در زندان هستند برنامه حمایتی خواهیم داشت.
captcha