دومین جلسه کمیته علمی كنگره ملی اعتیاد و زنان برگزار شد
کد خبر: 3635163
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

دومین جلسه کمیته علمی كنگره ملی اعتیاد و زنان برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین جلسه کمیته علمی كنگره ملی اعتیاد و زنان به میزبانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، دومین جلسه کمیته علمی كنگره ملی اعتیاد و زنان به میزبانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در این جلسه دست‌‌یابی به راهکارهای مؤثر اطلاع‌رسانی و دستاوردهای علمی در خصوص پیشگیری از اعتیاد بانوان را از جمله اهداف برگزاری کنگره ملی پیشگیری از اعتیادعنوان کرد و گفت: فراخوان ملی برای ارائه مقاله به این کنگره اعلام شده است و از تمام گروه‌های صاحب نظر در بخش مبارزه با مواد مخدر برای شرکت در این کنگره دعوت به عمل آمده است.
شاه‌محمدی با بیان اینکه تمام دانشجویان، نخبگان و اساتید می‌توانند در این کنگره شرکت کنند، افزود: هدف این کنگره پیشگیری از اعتیاد بانوان و مصون‌سازی جامعه هدف است تا اینکه بتوانیم شیب تند اعتیاد بانوان را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه مراحل قانونی برگزاری این کنگره ملی انجام شده است، عنوان کرد: رئیس سیاست‌گذاری کنگره استاندار مرکزی، نائب رئیس، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و دبیر کنگره نیز رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی است.
به گزارش ایکنا؛ مهدی مبارکی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: نباید نقش پررنگ خانواده‌ها در جلوگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را نادیده گرفت، ضرورت دارد با تلاش جهادی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص اقدام کرد. 
مبارکی برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش همگانی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برای آحاد مردم، لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه اعتیاد توسط تمامی نهادها، توجه به اولویت‌های پژوهشی پیشگیری از اعتیاد، لزوم آگاه‌سازی مردم از طریق پخش بروشورهای آموزشی هشداردهنده در خصوص اعتیاد و شناخت معضلات مواد مخدر را از جمله تدابیر مهم برای موضوع اعتیاد عنوان کرد.
میزان اثر بخشی فعالیت‌های حوزه پیشگیری، جایگاه و نقش سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های تخصصی اعتیاد، بررسی سند اعتیاد بانوان، شاخص‌های اثر بخشی كمپین‌های مبارزه با مواد مخدر، بیمار یا مجرم شناختن فرد معتاد در چرخه مبارزه با مواد مخدر، نقش نشاط اجتماعی در كاهش اعتیاد، بررسی الگوهای موفق مبارزه با مواد مخدر، زنانه شدن اعتیاد، بررسی اثر بخشی برخوردهای سلبی همچون اعدام در مبارزه با مواد مخدر، از جمله مباحث این نشست بود.
captcha