افزایش تولید محتوای قرآنی در کانون/ لازمه تحقق اهداف دینی؛ همکاری بین‌بخشی
کد خبر: 3639983
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
واحدی تصریح کرد:

افزایش تولید محتوای قرآنی در کانون/ لازمه تحقق اهداف دینی؛ همکاری بین‌بخشی

گروه جامعه: معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری با تأکید بر اینکه طی سال‌های آتی بخش‌های تولید محتوا در حوزه دینی و قرآنی را افزایش می‌دهیم، گفت: علت بخشی از عدم تحقق اهداف دینی و نقص‌های به‌وجود آمده، نبود همکاری بخش‌های دیگر در این زمینه بوده است.

فریدون واحدی، معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت ارتباط نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در ترویج مبانی و مفاهیم دینی و قرآنی، اظهار کرد: امروز فضای فرهنگی کشور برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همکاری و همدلی همه نهاد‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها است، لذا زمانی یک دستگاه در حوزه فرهنگ و ترویج مبانی دینی و قرآنی موفق می‌شود که سایر دستگاه‌های همکار در کنار آن نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش تخصصی حوزه کودک و نوجوان را در اختیار دارد، تصریح کرد: در این جریان سازمان‌ها و بخش‌های دیگر نیز در حوزه فرهنگ و ارتقای باورهای دینی و قرآنی کودکان سهم دارند، از این جهت باید بتوانیم فضای فرهنگی کشور را با همکاری و همدلی تمام بخش‌ها به نقطه مطلوب برسانیم.

علت کمبود و نقص به‌وجود آمده، عدم همکاری بخش‌های دیگر است

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر علل عدم تحقق برخی از اهداف کانون در حوزه‌های دینی گفت: کانون در سال‌های اخیر بیشتر به هدف‌گذاری‌هایی که در سیاست‌های کلان برنامه‌ریزی شده بود، رسیده است و علت اینکه در جاهایی کمبود و نقص به‌وجود آمده، بیشتر به‌علت عدم همکاری بخش‌های دیگر در این زمینه است.

واحدی در خصوص جایگاه خدمات کانون به محرومین نیز گفت: در دوره اخیر تلاش کردیم عرضه محصولات کانون را کشوری کنیم. شاید یکی از موفقیت‌های این دوره این است که ما عرضه محصولات خود را به بخش خصوصی به جهت اینکه هم محدودیت منابع داشتیم و جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی امروز ممنوع است واگذار کردیم.

‌در مناطق محروم حضور پررنگی خواهیم داشت

وی ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی و دولتی برون‌سپاری خدمات قابل واگذاری آنها بوده و ما هم با توجه به این موضوع عرضه محصولات کانون را به بخش خصوصی واگذار کردیم و اولویت خود را در دوره اخیر حضور کانون در اقصی نقاط این سرزمین بخصوص در مناطق محروم، مرزی، عشایری و کمتر توسعه یافته قرار دادیم. در این خصوص تلاش خواهیم کرد در همه شهرستان‌ها و نمایندگی‌های کانون بخصوص در مدارس مناطق محروم و روستایی، تولیدات حضور پررنگی داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری در پاسخ به پرسشی مبنی بر آمار کودکان تحت حمایت کانون، گفت: ما در مجموع نزدیک به هزار و 12 مرکز فرهنگی هنری در کشور داریم، که از این تعداد نزدیک به 300 فروشگاه مخصوص عرضه محصولات کانون در سراسر کشور است؛ با توجه به این تعداد در سال‌ جاری و سال آینده تلاش می‌کنیم فروشگاه‌های سیار محصولات کانون را راه‌اندازی کنیم.

تخفیف‌های ویژه برای فرهنگیان و دانش‌آموزان

واحدی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این فروشگاه‌های سیار حضور در مناطق محروم و روستایی است؛ لذا اینکه بتوانیم آماری از محل استقرار و یا اینکه در چه مکان‌هایی پوشش خدماتی داده‌ایم، دشوار است. اما در خصوص خدمات برای دانش‌آموزان و مدارس محروم و روستایی تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته‌ایم و در همه نمایشگاه‌هایمان و همچنین فروشگاه‌های کانون برای فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز تخفیف لحاظ کردیم.

وی در خصوص محتوای محصولات ارائه شده کانون و جایگاه بحث تربیت دینی در این زمینه گفت: ما در این دوره روز به روز تلاش کرده‌ایم که رویکردمان را در عرصه تربیت دینی و سایر حوزه‌های مورد نیاز کودکان توسعه بدهیم؛ امسال به هشت بخش موضوعی پرداخته‌ایم که بحث تربیت دینی اولویت و جایگاه ویژه‌ای داشت.

افزایش تولید محتوا در حوزه دینی و قرآنی

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری تصریح کرد: قطعا در دوره‌های بعدی و سال‌های آتی بخش‌های تولید محتوا در حوزه دینی و قرآنی را بیشتر می‌کنیم. طبیعتا روز به روز باید اثرگذاری و تولید محتوا و عرضه را توسعه دهیم چراکه این نوع برنامه‌ریزی به عدالت فرهنگی و عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است.
captcha