اخذ مجوز راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه جیرفت
کد خبر: 3640893
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
قاسم‌زاده اعلام کرد:

اخذ مجوز راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه جیرفت

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مجوز راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی نیز اخذ شده که تأمین فضای مورد نیاز برای ایجاد این دانشکده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، ایمان قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دیروز دوشنبه، 20 شهریور در بازدید از فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: این دانشگاه در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم جنوب کرمان آموزش نیروی متخصص در این زمینه‌ها را نیز بر عهده دارد که این موضوع حجم کار را بیشتر می‌کند.
وی با اشاره بر اهمیت نقش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تربیت نیروی انسانی مورد نظر برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم شهرستان‌های جنوب استان کرمان افزود: از مهمترین اهداف راه‌اندازی دانشکده‌های مختلف به ویژه دانشکده پزشکی تأمین نیروی انسانی بومی مورد نیاز در منطقه است تا با این اقدام خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم با جدیت بیشتری دنبال شود.
قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر 668 دانشجو در 9 رشته در دانشکده‌های پرستاری و مامایی، پزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مشغول به تحصیل هستند و این آمار به غیر از پذیرفته شدگان در کنکور امسال است، بیان کرد: مجوز راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی نیز اخذ شده که تأمین فضای مورد نیاز برای ایجاد این دانشکده در دستور کار قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، بازدیدی از فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه با حضور معاونان دانشگاه داشتیم و تصمیماتی در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش در دستور کار قرار گرفت تا آنچه برای بالا بردن، سطح علمی دانشجویان مد نظر است، محقق شود.
قاسم‌زاده با اشاره به بازدید از مرکز آموزش بالینی بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت گفت: با توجه به اهمیت موضوع بیمارستان‌های آموزشی در حوزه دانشگاه باید در حد امکان تجهیزاتی داشته باشند تا روند آموزشی به شکل بهتری پیش برود و سطح آموزشی از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.
قاسم‌زاده با بیان اینکه آزمون مهارت‌های بالینی تاکنون در جیرفت برگزار نمی‌شد که اقدامات لازم برای برگزاری این آزمون در جیرفت در دستور کار قرار گرفته است، تأکید کرد: با توجه به اینکه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه تازه تأسیس است، افزایش سطح علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه از مهمترین برنامه‌های پیش‌رو است تا مسیر رشد و بالندگی دانشگاه با جدیت دنبال شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه مرکز آموزش بهورزی در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد فعال هستند، گفت: 106 بهورز در حال تحصیل در این مراکز هستند که با اتمام دوره آموزشی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی به مردم منطقه مشغول به خدمت می‌شوند.
منبع: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
captcha