فرهنگ عاشورایی از نسل جوان «سرباز امام زمان(عج)» می‌سازد
کد خبر: 3646017
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

فرهنگ عاشورایی از نسل جوان «سرباز امام زمان(عج)» می‌سازد

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان گفت: فرهنگ عاشورایی از نسل جوان، سرباز امام زمان(عج) می‌سازد، بنابراین باید این فرهنگ را حفظ کرد و در هر دوره‌ای، حقیقت عاشورا را برای نسل جوان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام علی خیور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: قیام عاشورا، یک حادثه ماندگار در تاریخ جهان است و هرچه زمان می‎گذرد، ابعاد تازه‌ای از این واقعه برای بشریت روشن می‎شود.
وی ادامه داد: ابعاد قیام عاشورا را نمی‌توان به سرزمین نینوا و مردم همان زمان محدود کرد؛ این قیام در تاریخ بشریت ماندگار است و پیام‌هایی در خود دارد که همیشه بشر به آن نیازمند است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص)، امام حسین(ع) را مصباح هدایت و کشتی نجات معرفی می‌کنند؛ یعنی اگر به دنبال راه درست هستید، سراغ اباعبدالله را بگیرید.
وی افزود: در قیام عاشورا این درس را به ما می‌آموزند که حتی اگر تعداد شما اندک بود، باز باید برای برپایی حق تلاش کنید. باید در مقابل سختی‌ها مقاومت کرد و برای رسوا کردن باطل، مجاهدت داشته باشیم.
خیور اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی از نسل جوان، سرباز امام زمان می‌سازد، بنابراین باید این فرهنگ را حفظ کرد و در هر دوره‌ای، حقیقت عاشورا را برای نسل جوان تبیین کرد.
وی ادامه داد: در واقعه کربلا حضور جوانان بسیار جلب توجه می‌کند. جوانانی همانند حضرت قاسم (فرزند امام حسن)، عبدالله ابن حسن و علی اکبر که هر کدام می‌توانند الگویی تمام عیار از ایمان، ایثار و اخلاص برای جوانان باشند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان بیان کرد: امام زمان(عج) امروز همانند حضرت اباعبدالله(ع)، چنین جوانانی می‌خواهد. سپاه امام زمان(عج) باید نیروهایی همچون علی اکبر و قاسم و عباس(ع) داشته باشد.
captcha