بال سرخ عاشورا و بال سبز انتظار؛ دو بال شیعه برای عروج
کد خبر: 3647785
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

بال سرخ عاشورا و بال سبز انتظار؛ دو بال شیعه برای عروج

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: شیعه با دو بال سرخ شهادت که برگرفته از عاشوراست و بال سبز انتظار، اوج می‌گیرد و عروج می‌یابد؛ عاشورا روح غیرت، عزت و ایثار را جان می‌دهد و مفهوم انتظار نیز بار امید و اندیشه مدیریت آینده را در بر دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 7 مهرماه، گفت: قیام کربلا ماندگارترین قیام در تاریخ بشریت است؛ حاکمان ظلم در دوره‌های مختلفی سعی کردند گرد فراموشی بر این واقعه بزرگ بپاشند، اما هیچگاه موفق نشدند.
امام جمعه شهرستان زاهدان ادامه داد: قیام کربلا همانند یک بنای عظیم است که هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن تجاوز کند و هر ساله می‌بینیم بر خیل مشتاقان و شیفتگان حسینی افزوده می‌شود.
وی بیان کرد: شیعه با دو بال سرخ شهادت که برگرفته از عاشوراست و بال سبز انتظار، اوج می‌گیرد و عروج می‌یابد؛ عاشورا روح غیرت، عزت و ایثار را جان می‌دهد و مفهوم انتظار نیز بار امید و اندیشه مدیریت آینده را در بر دارد.
آیت‌الله سلیمانی افزود: وقتی دشمنان اسلام از حذف کردن قیام عاشورا از تاریخ و اذهان بشری ناامید شدند، روی به تحریف آن آوردند. سعی می‌کنند محتوای آن را عوض کنند و آن را به خرافات آلوده کنند.
وی بیان کرد: باید مراقبت کرد تا عزاداری اباعبدالله(ع) در چارچوب موازین شرعی انجام شود و تحریفات و خرافات، واقعیت را به حاشیه نبرد؛ عاشورا سرشار از ارزش‌هاست و مبلغان دینی باید در این ایام سعی کنند مفهوم شهادت و فلسفه واقعی قیام عاشورا را برای جامعه بیان کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: همانگونه که امام حسین(ع) به فرزندشان فرمودند «خون من از جوشش نخواهد افتاد تا آنکه خداوند مهدی (عج) را برانگیزد» در دعای ندبه نیز بالاترین محافظ برای خون امام حسین (ع) حضرت بقیه الله است؛ ان‌شاء الله آن نهالی که به دست مبارک اباعبدالله(ع) کاشته شد، به دست حضرت ولی‌عصر(عج) ثمر خواهد داد.
captcha