حرم احمدی(ع)؛ میعادگاه سوگواران حسینی/ اقامه نماز ظهر عاشورا در 500 بقعه متبركه فارس
کد خبر: 3647948
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

حرم احمدی(ع)؛ میعادگاه سوگواران حسینی/ اقامه نماز ظهر عاشورا در 500 بقعه متبركه فارس

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، حرم شاهچراغ(ع) میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت و سوگواران حسینی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، مراسم سوگواری و حركت دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی در نقاط مختلف فارس برگزار شد كه در آن عزاداران به سمت بقاع متبركه و مساجد و تكایا حركت می‌كردند.

طبق رسم و سنت دیرینه، حرم شاهچراغ(ع) نیز از ساعات نخستین با برپایی مراسم قرائت زیارت ناحیه مقدسه (اشكواره امام زمان(عج)) با نوای مهدی سماواتی این مراسم‌های سوگواری آغاز شد و در ادامه دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی شیراز در این حرم مطهر تجمع كرده و به سوگواری متحد و یكپارچه پرداختند.

این مراسم‌های سوگواری تا هنگامه اذان ظهر ادامه داشت و در ادامه نماز جماعت پرشكوه ظهر عاشورا در تمامی مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبركه، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و خیابان‌های منتهی به این حرم مطهر برپا شد.

طبق اعلام حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، نماز جماعت ظهر عاشورا در بیش از 500 بقاع متبركه استان فارس اقامه شد.

مراسم‌های سوگواری حسینی در ظهر عاشورا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مجدداً آغاز شد و با برگزاری مراسم خیمه‌سوزان به یاد دل‌های داغدیده عقیله بنی هاشم حضرت زینب كبری(س) و بازماندگان كربلا، در حال برگزاری است.

همچنین طبق سنت دیرینه، امشب تمام بقاع متبركه و مساجد و تكایا میزبان شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش است و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نز مراسم لاله‌گردانی خادمان حرم حضرت شاهچراغ(ع) به همراه شام غریبان امشب برگزار خواهد شد.

captcha