حضور زائران اربعین؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3657353
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

حضور زائران اربعین؛ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: استان ما افتخار آن را دارد که میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی باشد و این حضور، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان و همچنین قابلیت‌های فرهنگی و معنوی استان به‌خصوص در حوزه گردشگری مذهبی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امروز در جمع زائران و اصحاب رسانه، گفت: اربعین حسینی حامل یک پیام است؛ حضور پرشور زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی، به دنیا نشان می‌دهد که نام حسین(ع) هیچگاه فراموش نخواهد شد.
وی ادامه داد: بزرگداشت اربعین، فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگه می‌دارد. فرهنگی که همه هجمه‌های دشمن برای مبارزه با همین فرهنگ است؛ فرهنگی که پایه‌های ظلم و استکبار را می‌لرزاند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان افتخار آن را دارد که میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی باشد و این حضور، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان و همچنین قابلیت‌های فرهنگی و معنوی استان به‌خصوص در حوزه گردشگری مذهبی ایجاد می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه باید میزبانی شایسته به نمایندگی از همه هموطنان باشیم، اظهار کرد: کیفیت خدمات ارائه شده باید به نحوی باشد که هر زائر پاکستانی، تبدیل به یک سفیر فرهنگی برای کشورمان شود.
میرحسینی ادامه داد: هرگونه برخورد درست و ادای حق میزبانی، می‌تواند توجه زائران خارجی را به خود جلب کند، تحت تأثیر رفتار صحیح و رسوم شایسته ایرانیان واقع شده و این مسئله نقش تأثیرگذاری روی ورود زائران کشورهای خارجی خواهد داشت.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: اصحاب رسانه باید با تمام قوا، مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین را که توسط رسانه‌های بیگانه سانسور خبری می‌شود، پوشش بدهند.
captcha