امام خمینی(ره) انقلاب را در پرتو عاشورا به ثمر نشاند
کد خبر: 3663931
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

امام خمینی(ره) انقلاب را در پرتو عاشورا به ثمر نشاند

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رودبار گفت: امام خمینی(ره) انقلاب را در پرتو عاشورا به ثمر نشاند و مداحی‌ها و سینه زنی‌ها موجب پیروزی انقلاب شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم عباسپور، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رودبار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از فعالیت 200 مداح به مناسبت ماه محرم و صفر در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در طول تاریخ مداحان اهل بیت(ع)ازکسانی بودند که توانستند شعله شهادت امام حسین(ع) را روشن بدارند ودرهر مناسبتی این شعائر الهی را پاس داشتند و برخی از آن‌ها با به خطر انداختن جان خود این شعله را خاموش نکردند.

حجت‌الاسلام عباسپور با اشاره به اینکه «جنبه‌های مثبت مداحی باید تقویت و جنبه‌های منفی حذف شود» گفت: محتوای اشعار باید صحیح باشد، مداحان اشعار متعلق به کسانی که هماهنگ با مقاتل معتبر سروده‌اند را بخوانند و از اشعاری که صحیح نبوده باشد یا ضعیف و وهن نسبت به مقام اهل بیت(ع) است، باید پرهیزکرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی رودبار تاکید کرد: عزاداری‌ها باید تاثیر اخلاقی بر روی سوگواران داشته باشد و چشم و پا و دستی که برای حسین(ع) قدم بر می‌دارد، نباید به گناه بیافتد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مداحان دوره‌های آموزشی را بگذرانند، افزود: باید دوره‌های آموزشی اخلاقی و عقیدتی و مقتل خوانی برای مداحان برگزار شود و هماهنگ عمل کنند.

این مسئول فرهنگی در پایان با اشاره به اینکه مداحان توانایی لرزاندن پایه‌های استکبار را دارند، یادآور شد: امام خمینی(ره) انقلاب را در پرتو عاشورا به ثمر نشاند و مداحی‌ها و سینه زنی‌ها موجب پیروزی انقلاب شد.

captcha