رویکرد اصلی بسیج اصناف در هفته بسیج محرومیت‌زدایی است
کد خبر: 3665456
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
محمدی:

رویکرد اصلی بسیج اصناف در هفته بسیج محرومیت‌زدایی است

گروه اجتماعی: فرمانده بسیج اصناف سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در تشریح برنامه‌های هفته بسیج این قشر تأكید كرد كه امسال بسیج اصناف با رویکرد محوری خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج اصناف ناحیه مقاومت سپاه بقیةالله(عج) شیراز، مسلم محمدی، فرمانده حوزه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: در هفته بسیج توسط بسیج اصناف ده‌ها برنامه اجرا می‌شود.

وی با یادآوری اینكه هفته بسیج امسال از 29 آبان ماه جاری آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه دارد، افزود: برنامه‌های هفته بسیج با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و اتاق اصناف مرکز فارس و اتحادیه‌های صنف و مشارکت آحاد اصناف و بازاریان اجرا می‌شود.

فرمانده حوزه حضرت سید الشهدا(ع) گفت: امسال بسیج اصناف با رویکرد محوری خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند.

وی، اهم این برنامه‌ها را اجرای طرح احسان (محرومیت‌زدایی در 6 مدرسه شیراز) ، برگزاری ایستگاه خدماتی صلواتی در مناطق محروم، ویزیت رایگان مستضعفان بازدید از آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان، اجرای طرح حبیب، اعزام زوج‌های بی‌بضاعت به مشهد مقدس، بازدید از شیرخوارگاه حضرت ابوالفضل(ع) به همراه کمک به ایتام، فضاسازی و تبلیغات در واحدهای صنفی و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری رزم شبانه حضور در مراسم 5 آذر و... ذکر کرد.

محمدی با اشاره به حادثه تلخ زلزله استان کرمانشاه، اظهار کرد: اصناف و بازاریان در حادثه زلزه کرمانشاه همانند دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا کردند.

فرمانده بسیج اصناف سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: امروز اصناف و بازاریان هستند که فرماندهان جنگ اقتصادی در کشور محسوب می‌شوند و فعالیت و حضور موثر آنان در عرصه اقتصادی اهمیت بسیاری دارد.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با دوراندیشی و نگاه معنوی به آینده و توکل به خداوند متعال و تمسک به قرآن واهل بیت(ع) در 5 آذر ماه سال 58 فرمان تشکیل نهاد مردمی و انقلابی بسیج مستضعفان را صادر کرد که این نهاد اینک به درخت تنومند و شجره طیبه‌ای تبدیل شده است.

فرمانده بسیج اصناف سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به اینکه بسیج دارای شاخصه‌های مختلفی است، گفت:‌ اولین شاخصه بسیج پا در رکاب ولایت بودن است، اگر ولایت‌مداری را از بسیج بگیرید هیچ چیزی برای آن نمی‌ماند.

محمدی بیان كرد: حال در ایام سالروز تشکیل این شجره طیبه به فرمان عارف روشن ضمیر حضرت امام خمینی(ره) بر ماست تا با بزرگداشت این یوم‌الله، وظیفه و رسالت خود را در شکرگزاری از این نعمت الهی به نحو شایسته به انجام برسانیم .

وی با بیان اینکه بسیج مظهر مردم سالاری دینی شعار محوری هفته بسیج امسال است، افزود: بسیج یک جنبش خودجوش مردمی و یک فرهنگ اصیل اسلامی، انقلابی است و هر جا انقلاب اسلامی در معرض خطر دشمن قرار گرفته وارد میدان شده و حضور موثر داشته است.

captcha