آغاز محرومیت‌زدایی 5 دهستان لرستان توسط سپاه ابوالفضل
کد خبر: 3665809
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

آغاز محرومیت‌زدایی 5 دهستان لرستان توسط سپاه ابوالفضل

گروه اجتماعی: جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان از آغاز به‌کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج دهستان خبر داد و گفت: در حوزه تعلیم و تربیت هم این قرارگاه آمادگی دارد تا از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدارس این روستاها را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، عباس علیشاهی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان در جلسه‌ای که سه‌شنبه، 30 آبان در اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، از آغاز به‌کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی در پنج دهستان خبر داد و گفت:  در استان لرستان دهستان‌های محروم ذلقی شرقی شهرستان الیگودرز٬  دهستان شاهیوند شهرستان دوره‌چگنی٬ دهستان میربگ جنوبی شهرستان دلفان٬ دهستان هومیان شهرستان کوهدشت و دهستان کشور بخش پاپی جز فاز اول اجرای این طرح هستند.
وی تعداد روستاهای تحت پوشش این پنج دهستان را ۱۵۰ روستا عنوان کرد و ادامه داد: بعد از گذشت قریب به چهار دهه  از انقلاب اسلامی متاسفانه هنوز فضای محرومیت  از چهره ملت  زدوده نشده و محرومیت‌هایی در برخی از مناطق و روستاها به چشم می‌خورد.
علیشاهی به دغدغه و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع محرومیت از روستاها اشاره کرد و ادامه داد: سپاه خود را موظف می‌داند تا در تحقق منویات مقام معظم رهبری  حرکت کند و برای تحقق این دغدغه و مطالبه بر حق به‌صورت عملیاتی در کارگروه‌های پنج‌گانه‌ای پیشرفت و آبادانی دهستان‌های محروم را در تمام جهات دنبال کند .
وی با  اشاره به نقشه‌های شوم  دشمن برای روستاها، اظهارکرد: امروز پایدارترین و تولید محورترین فضا در روستاهاست  و دشمن برای خارج کردن روستاها از حالت تولیدمحور برنامه دارد.
علیشاهی ادامه داد: با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی فضای خدمت به مردم در دهستان‌ها ایجاد شده و بناست اقدامات توسط خود مردم انجام شود چراکه اگر کارها توسط مردم انجام شود ماندگاری و تاثیرگذاری آن بیشتر است.
وی با  اشاره به فضای فرهنگی نامناسب در حاشیه شهرها، افزود: در شهرها حاشیه‌نشینی و نابهنجاری‌های اجتماعی رو به افزایش است و مهاجرت بی‌رویه روستائیان به حاشیه شهرها این نابسامانی را تشدید می‌کند
وی تاکید کرد:  بناست اقدامات مناسبی برای دهستان‌های پایلوت در بخش‌های زیرساخت‌ها و اشتغال، تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت و سلامت صورت گیرد.
محمدحسین اردشیر، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت‌زدایی از  روستاها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی استفاده می‌کند.
وی به اهتمام آموزش و پرورش برای استقرار مدارس در مناطق محروم و صعب‌العبور اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش افتخار می‌کند که در دورافتاده‌ترین روستاها که هیچ‌گونه وسایل ارتباطی وجود ندارد پرچم مقدس جمهوری اسلامی بر فراز مدارس به نماد حضور حاکمیت در این روستاها تبدیل شده است.  
اردشیر بر نقش محوری مدارس در توسعه فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: برای ساختن باید از مدارس شروع کرد و پایه فرهنگ را در مدارس بنا نهاد.
در ادامه این نشست پورحسینی، مسئول کارگروه تعلیم و تربیت، حجت‌الاسلام امیدیان، مسئول کارگروه فرهنگی و بهداشت و سلامت، کرمرضاپور ، مسئول کارگروه زیرساخت، کمالوندی، مسئول کارگروه اشتغال و سپهوند، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان  در سخنانی مطالبات خود را مطرح و از مدیران آموزش و پرورش  خواستند تا قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در این رسالت خطیر یاری رسانند.
captcha