خانواده با حرکت براساس معنویت مسیر درست را پیش می‌گیرد
کد خبر: 3672937
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

خانواده با حرکت براساس معنویت مسیر درست را پیش می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: خانواده‌ با حرکت براساس معنویت، مسیر درست را پیش می‌گیرد و عمر و زمان خود را به‌عنوان یک سرمایه اصلی با برنامه می‌گذراند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کبری علوی، استاد حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی بانوان فرهیخته که با موضوع معنویت در خانواده امروز، 25 آذرماه در سالن کوثر تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که با ازدواج حضرت آدم و حضرت هوا برای نخستین بار تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه در عصر مدرنیته عده‌ای دنبال منافع شخصی هستند، افزود: خانواده مظهر تعالی و رشد است و نباید به خاطر مدرنیته بودن و منافع شخصی دشمنان که خانواده را هدف قرار داده‌اند، گسیخته شود.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دشمن مؤثرترین عضو خانواده که زن است را مورد هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند خانم خانواده مصرف‌کننده محصولات ضدفرهنگی آنها باشند.
وی با اشاره به تاثیرات محصولات فرهنگی تولید شده باتوجه به تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد: هرآنچه که تولید می‌شود باید تولید، توزیع و مصرف آن سالم باشد و صحیح استفاده شود.
علوی بیان کرد: خانواده‌ با حرکت براساس معنویت، مسیر درست را پیش می‌گیرد و عمر و زمان خود را به‌عنوان یک سرمایه اصلی با برنامه می‌گذراند.
وی اعلام کرد: تربیت یکی از مسائل ارزشمند است که مورد توجه خانواده بوده و فرزندانی که در خانواده‌ای تربیت شوند که محوریت آن خانواده معنویت باشد صالح و سالم تربیت خواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تربیت زمانی اتفاق می‌افتد که والدین اعتماد فرزندان را جلب کنند تا به تقویت بُعد معنوی والدین بیانجامد، افزود: نیازهای غیرمنطقی فرزندان نیز باید با فراست و ذکاوت والدین به‌ویژه مادر برطرف شود.
وی با اشاره به چگونگی نقش والدین در جلب اعتماد فرزندان اعلام کرد: عمل کردن والدین به وعده‌ و قول‌های خود به فرزندان، هماهنگی گفتار و کردار در اعتمادسازی آنها مهم و ضروری است.
فاطمه سهرابی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیز در این کارگاه با بیان اینکه هرچند تعداد بانوان فرهیخته استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، یادآور شد: این قشر، قشری اثرگذار در راستای تقویت بُعد معنوی جامعه و خانواده‌ها به شمار می‌روند و قطعا بانوان فرهیخته استان در این راستا گام برخواهند داشت.

captcha