برگزاری جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات» در مشهد
کد خبر: 3677504
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

برگزاری جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات» در مشهد

گروه فرهنگی: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات» در مشهد، گفت: این جشنواره به مناسبت رویداد مشهد 2017، پایتخت فرهنگ اسلامی، با بُعد بین‌المللی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری اولین دوره از جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات» در مشهد، هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از تولید آثار هنری در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی دانست و گفت: این جشنواره به مناسبت رویداد مشهد 2017، پایتخت فرهنگ اسلامی، برای اولین بار در مشهد البته با بُعد بین‌المللی برگزار می‌شود.

کاربردی کردن آثار؛ از اهداف جشنواره خوشنویسی «آیات»

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: موضوعات این جشنواره آزاد نیست و کاربردی کردن تولیدات خوشنویسی از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود. 

وی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات» در پنج رشته، نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ عربی، نسخ ایرانی، ثلث برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظمی نسب با بیان اینکه دستاور این جشنواره خرید آثار و حمایت از آن در قالب برگزاری نمایشگاه است، ادامه داد: سعی شده است در این جشنواره از موضوعات روز و مورد نیاز استفاده شود که محمدعلی انصاری، پژوهشگر و مفسر قرآن، آیات، روایات و اشعار مناسب را استخراج کرده است.

وی در خصوص اسامی داوران جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات»، گفت: یدالله کابلی خوانساری، محمدحسین عطارچیان و مجتبی ملک‌زاده داوری رشته خط شکسته را بر عهده دارند.
دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات»، ادامه داد: عدنان قزاز از کشور عراق، سیدرضا بنی رضی، احمد عبدالرضایی، فرهاد شیرخانی، داور بخش نسخ و ثلث، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، صداقت جباری، محمد شهبازی و قاسم توکلی از داوران بخش نستعلیق هستند.
یادآور می‌شود، هنرمندان می‌توانند در مرحله اول تصویر آثار خود را به نشانی اینترنتي khrz.farhang.gov.ir یا به نشانی مشهد، خیابان ملک‌الشعرای بهار۲۷، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاونت قرآن و عترت ارسال کنند. 

captcha